Header Ads

ေတာျမိဳ႕ေလးတစ္ျမိဳ႕မွာေနထိုင္ျခင္း


ေတာၿမိဳ႕ေလးတစ္ၿမိဳ႕မွာ ေနထိုင္ျခင္း









ပန္းဆိုးတန္း ဆိပ္ကမ္းတစ္ေနရာကို ျမင္ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-ေက်ာ္ဇင္ျဖိဳး)



ရန္ကုန္မွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေနလာတဲ့ ကြၽန္ေတာ္ဟာ ႐ုတ္တရက္ ေတာၿမိဳ႕ေလးတစ္ၿမိဳ႕ကို ေရာက္သြားေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္မွာ မေနတတ္ မထိုင္တတ္ ျဖစ္ရပါတယ္။ ရန္ကုန္မွာဆို ကြၽန္ေတာ္က မနက္မိုးလင္းတာနဲ႔ အိပ္ရာထဲကေန အိမ္ေရွ႕လမ္းမဘက္က “တစ္သုံးသုံး၊ တစ္သုံးသုံး၊ စိတ္က်န္းမာေရးေဆး႐ုံကို၊ စိတ္က်န္းမာေရးေဆး႐ုံကို” လို႔ ေအာ္ေနတဲ့ ဘတ္စ္ကားစပယ္ယာေတြရဲ႕ေအာ္သံကို နားေထာင္ရင္း အိပ္ရာထရပါတယ္။ ဒီမွာကေတာ့ မနက္လင္းတာနဲ႔ စာကေလးေတြရဲ႕ က်လိက်လိ ေအာ္သံကလြဲလို႔ တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ပါပဲ။ ရန္ကုန္မွာေတာ့ မ်က္ႏွာသစ္ၿပီးတာန႔ဲ လမ္းထိပ္ကို ထြက္ၿပီး Daliy Eleven သတင္းစာ တစ္ေစာင္၀ယ္ကာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထိုင္ၿပီး သတင္းစာဖတ္ပါတယ္။ ဒါက ကြၽန္ေတာ္ ရန္ကုန္မွာ ေန႔စဥ္ နိစၥဓူ၀တစ္ခုလို ျပဳလုပ္ေနတဲ့ အရာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သတင္းစာဖတ္တဲ့အက်င့္က အျမစ္စြဲသလို ျဖစ္ေနပါတယ္။

နယ္မွာက မနက္မိုးလင္း မ်က္ႏွာသစ္ၿပီးတာန႔ဲ ေစ်းလိုက္သြား၊ ဆိုင္ဖြင့္ၿပီးတာနဲ႔ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထိုင္တာပါပဲ။ သတင္းစာက မပါ၊ အေပါင္းအသင္း သူငယ္ခ်င္းကလည္း မပါဆိုေတာ့ ဟာတာတာႀကီးပါပဲ။ သတင္းစာ မဖတ္ရတာက ကြၽန္ေတာ့္မွာ အေတာ္ေလး ေနမထိထိုင္မသာ ျဖစ္ရပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္က ဂ်ာနယ္ေလးေတြေရာင္းတဲ့ဆိုင္ကို သြားေမးရပါတယ္။ သတင္းစာ ရႏိုင္မလားေပါ့။ သူက ဘယ္သတင္းစာ ဖတ္ခ်င္တာလဲ၊ မွာေပးပါ့မယ္ဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္က Daily Eleven သတင္းစာ ရႏိုင္မလား ရရင္မွာေပးပါ၊ ေန႔စဥ္ယူပါ့မယ္ေပါ့။ သူက ဟုတ္ကဲ့မွာ ေပးပါ့မယ္၊ ဒါေပမဲ့ တစ္ရက္ေတာ့ ေနာက္က်မယ္၊ တနဂၤေႏြတစ္ရက္ေတာ့ ပ်က္ၿပီး ေနာက္ရက္မွာ ေပါင္းၿပီးရမယ္ ရမလားဆိုေတာ့၊ ရတယ္ေပါ့။ ဒီလိုနဲ႔ ဖတ္ခ်င္တဲ့သတင္းစာက တစ္ရက္ေနာက္က်ၿပီး ညေနပိုင္းေလာက္မွာ ဖတ္ရပါတယ္။ မဆိုးပါဘူး လုံးလုံး မဖတ္ရတာနဲ႔စာရင္ စိတ္ထဲမွာေတာ့ အာသာေျပသြားတာပါပဲ။

ေတာၿမိဳ႕ေလးတစ္ၿမိဳ႕ဟာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးနဲ႔ အမ်ားႀကီး ကြာျခားပါတယ္။ လူေနမႈ အဆင့္အတန္း၊ အေဆာက္အအံု၊ အသုံးအေဆာင္ စသျဖင့္ေပါ့။ ဒီေတာၿမိဳ႕ေလးမွာ စီးတီးမတ္မရွိဘူး။ Junction City လိုမ်ဳိး ေစ်း၀ယ္စင္တာ မရွိဘူး။ ပလာဇာေတြ မရွိဘူး။ ကြန္ဒိုေတြ မရွိဘူး။ အထပ္ျမင့္တိုက္တန္းေတြ မရွိဘူး။ ႐ုပ္ရွင္႐ုံ မရွိဘူး။ အႏွိပ္ခန္း မရွိဘူး၊ ကလပ္မရွိဘူး။ ေကတီဗြီမရွိဘူး။ KFC ၾကက္ေၾကာ္ မရွိဘူး။ ကုန္တိုက္ေတြ မရွိဘူး။ ဘဏ္တိုက္ေတြလည္း မရွိဘူး။ မီးခိုးေတြ မနားတမ္း မႈတ္ထုတ္ေနတဲ့ စက္႐ုံေတြလည္း မရွိဘူး။ အသားကင္နံ႔၊ ေညႇာ္နံ႔၊ အိပ္ေဇာနံ႔၊ အဖုံးတြင္း ကံစမ္းမဲနဲ႔ အျမႇဳပ္ေတြ လွ်ံက်ေနတဲ့ လမ္းေဘးပလက္ေဖာင္းေတြ မရွိေသးဘူး။ ပီေကကို တေဖာက္ေဖာက္ မႈတ္ေဖာက္ေနတဲ့ စကပ္အတိုအျပတ္ေတြနဲ႔ ႏႈတ္ခမ္းနီမေလးေတြလည္း မရွိေသးဘူး။

ဒီေတာၿမိဳ႕ေလးမွာ ဘာေတြရွိသလဲဆိုေတာ့ စိမ္းစိုေနတဲ့ လယ္ကြင္း ယာကြင္းေတြ ရွိတယ္။ ေက်းငွက္ေတြရဲ႕ ေအာ္သံေတြရွိတယ္။ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြ ရွိတယ္။ ေတာသူေတာင္သားေတြရဲ႕ ေတာင္ယာထြက္ပစၥည္းေတြ ေရာင္း၀ယ္ ေဖာက္ကားမႈေတြရွိတယ္။ ပါးျပင္ေပၚက ေခြၽးစီးေၾကာင္းထေနတဲ့ သနပ္ခါး ပါးကြက္ၾကားနဲ႔ ႐ိုးသားမႈေတြရွိတယ္။ အေမာေဖာက္ေနတဲ့ ယာထဲက ႏြားေငါက္သံေတြရိွတယ္။ ေယာထဘီၾကမ္းနဲ႔ ဖ်င္အက်ႌၾကမ္းေတြ ရွိတယ္။ ၿမိဳ႕ကေလးရဲ႕ ေဘးမွာ အျမဲတမ္းစီးဆင္းေနတဲ့ ေရျပာျပာေခ်ာင္းကေလး ရွိတယ္။ အဲဒီေခ်ာင္းကေလးေပၚထိုးထားတဲ့ တံတားေပၚက ျဖတ္သန္းသြားတဲ့ လတ္ဆတ္တဲ့ ေလႏုေအးကေလးေတြ ရွိတယ္။ ေခ်ာင္းေလးရဲ႕ ေသာင္ျပင္ေပၚက အားလူးခင္း၊ ၾကက္သြန္ခင္းေတြ ရွိတယ္။ ညမွာ ၾကယ္ျမင္လျမင္ ေကာင္းကင္ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ႀကီး ရွိတယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ရန္ကုန္မွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာေနလာတဲ့ ကြၽန္ေတာ္ဟာ အ႐ိုင္းဆန္ဆန္ အသက္႐ွဴေခ်ာင္ေခ်ာင္ေနရေပမယ့္ ဒီေတာ ၿမိဳ႕ေလးမွာ အသားမက်ႏိုင္ေသးပါဘူး။ ရန္ကုန္မွာလို တစ္ပတ္တစ္ခါ ၿမိဳ႕ထဲထြက္၊ ပန္းဆိုးတန္းက စာအုပ္ဆိုင္ေတြ ေလွ်ာက္ၾကည့္၊ ဘာစာအုပ္အသစ္ထြက္သလဲ စူးစမ္း၊ ႀကိဳက္တဲ့ စာအုပ္ေတြ႕ရင္၀ယ္၊ ၿပီးရင္ ဆိပ္ကမ္းသာက လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကေလးကိုသြား၊ ကဗ်ာဆရာ၊ စာေရးဆရာေတြနဲ႔ေတြ႕၊ သူတို႔ေျပာစကားေတြကို ေငးေမာနားေထာင္ရတဲ့ အခြင့္အေရး မရေတာ့ပါဘူး။ ညေနေစာင္းတာနဲ႔ ေျမာက္ဒဂုံ၊ ေျမာက္ဒဂုံလို႔ ပါးစပ္က မီးထြက္မတတ္ေအာ္ေနတဲ့ ကားစပယ္ယာရဲ႕ ေအာ္သံနဲ႔အတူ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ အိမ္အျပန္ညေတြကိုလည္း လြမ္းဆြတ္ေနမိ ျပန္ပါေသးတယ္။

ရန္ကုန္ေန႔ရက္ေတြထဲက ဒိုင္ယာရီလို ေရးျခစ္ခဲ့မိတဲ့ စာမ်က္ႏွာတခ်ဳိ႕ကို ျပန္ဖတ္ၾကည့္မိေတာ့ ခံစားမႈအသစ္တစ္ခုအျဖစ္ ရပါတယ္။ “အသစ္ျဖစ္ရသလို ဒီဘ၀ ဒီခႏၶာ ဘ၀ထဲ အသားမက် ေျခလွမ္းေတြမွားရ၊ စကားေတြမွားရ ေဟာင္းႏြမ္းေပမယ့္လည္း အေျပာင္းအလဲက ေျပာင္းလဲမသြား။ သြားေတာ့ သြားေနမိတာပဲ။ သြားေနတဲ့ အလ်ားက လက္ႏွစ္သစ္ထက္ မပို၊ တစ္ေနကုန္ အ႐ုပ္တစ္႐ုပ္လို ေက်ာေပးထားတဲ့ ပန္းပြင့္ေတြကို ေငးေမာရင္း စာမ်က္ႏွာ တစ္ဆယ့္ငါးကို တဖ်ပ္ဖ်ပ္လွန္လို႔။ မတူမတန္သလိုဆိုလည္း အယူခံလည္း မ၀င္လို၊ ကိုယ္လည္း ကိုယ့္ရွင္သန္မႈကို အပိုင္လိုခ်င္မိတာပဲ။ ေမွ်ာ္ေငးေနရတဲ့ လမ္းမေပၚမွာ အိပ္မက္ေတြဟာ ေၾကမြ၊ ေၾကြက်ေနတဲ့ သစ္ရြက္ေတြမွာ အလွတရားက ရွိေနေသးေတာ့ ခုတ္ခ်ခံရတဲ့ အခက္အလက္ေတြမွာ က်န္ခဲ့တဲ့ စိမ္းလန္းျခင္းေတြကိုေတာ့ ေနေရာင္ျခည္က မဟန္႔တားႏိုင္ပါဘူးလို႔ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ အားတင္း၊ တစ္ခါတစ္ခါ အ႐ိုင္းမဆန္ခဲ့မိေတာ့ ေလညင္းကေလးရဲ႕ က်ီစယ္ ေဆာ့ကစားမႈမွာ ယိုင္လဲနာက်င္ရတယ္။ ၿပီးျပည့္စုံဖို႔က ဘာတစ္ခုမွ မၿပီးဆုံးေသးေတာ့ ဆုံမွတ္တို႔သည္လည္း ေ၀းကြာေနဆဲ။ နာက်င္မႈဆိုတာ ေသြးထြက္သံယိုျဖစ္မွ ခံစားရတာ မဟုတ္ေတာ့ ရယ္ေမာျခင္းကိုလည္း တတ္ႏိုင္သမွ် ေခြၽတာမိတယ္။ တိတ္ဆိတ္တယ္၊ ေအးစက္တယ္၊ ေခ်ာက္ခ်ားတယ္၊ မျမင္ႏိုင္တဲ့ အေ၀းက ႐ႈေမွ်ာ္ခင္းကို မွန္းဆၾကည့္တယ္။ အထီးက်န္ျခင္းရဲ႕ အရသာပါပဲ။ နန္းျမင့္ေမွ်ာ္ စင္ကေန ၾကည့္လိုက္ပါ။ ေကာင္းကင္ႀကီးကို နမ္း႐ႈံ႕ေနတဲ့ သစ္ပင္ႀကီးရဲ႕ ေအာက္မွာေပါ့။ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းကို ထီးမိုးၿပီး စိုက္ပ်ဳိးဖူးပြင့္လာတဲ့အခါ ကမၻာေျမရဲ႕ဆြဲအားနဲ႔ ေၾကြက်လာတဲ့ ပန္းသီးကို တစ္ေယာက္တစ္၀က္ ခြဲစားၾကမယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္း သစ္ျမစ္မွာေရးထိုးထားခဲ့။ စိတ္အစဥ္က ေ၀းကြာေနတဲ့ လမ္းဆီ ကူးခ်ည္သန္းခ်ည္နဲ႔ စိတ္ကူးလို႔။ ပန္းခင္းႀကီးဆီက ကိုင္းကူးယူထားရတဲ့ ေပ်ာ္ရႊင္မႈက မနမ္း႐ႈိက္ရေသးခင္မွာပဲ ညႇိဳးႏြမ္းသြားတယ္။ တစ္ေန႔လုံး ေဆြးျမည့္ဖြယ္မ်ားပါပဲ။ ဓာတ္ႀကိဳးတန္းေပၚက ခုိေတြ ေၾကာင့္ၾကမဲ့လြန္းေနတာကို မနာလိုျဖစ္မိတယ္။ ၿငီးေငြ႕မႈက ေလထုထဲ အျပည့္ရွိေနေတာ့ ဘယ္ေနရာေရာက္ေရာက္ ထိစမ္းေနမိေတာ့တာပဲ။ က်ဳိးေၾကေနတဲ့ ေနေရာင္ျခည္ဟာ တျဖည္းျဖည္း မႈန္၀ါးေပ်ာက္ကြယ္ကာ အေမွာင္ဟာ မည္းသထက္ မည္းလာေပမယ့္ အိမ္ျပန္ေနရတဲ့ ျဖစ္တည္မႈ မဟုတ္ေလေတာ့ မိုးခ်ဳပ္လွတယ္လို႔ မထင္မိပါဘူး။ အေရာင္မဲ့မို႔ တစ္စုံတစ္ရာ စြန္းထင္ဖို႔ လြယ္ကူပါတယ္။ ေနေရာင္ျခည္မွာ ေထာင္ၾကည့္လိုက္ပါ၊ တလူလူတက္ေနတဲ့ တံလ်ပ္ေတြကို ျမင္ရပါလိမ့္မယ္။ အဲဒါကို ေရလို႔ မထင္ပါနဲ႔။ သဲကႏၲာရႀကီးက ဓာတ္ပုံထဲမွာ အရမ္းလွပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီထဲ ဘယ္သူမွေတာ့ ေလွ်ာက္သြားမေနခ်င္ဘူး မဟုတ္လား”။

ကြၽန္ေတာ္ဟာ တံတားေအာက္က စီးဆင္းေနတဲ့ ေရျပာျပာေတြကို ေငးေမာၾကည့္ေနမိပါတယ္။ ဒီေရေတြဟာ ဘယ္အထိ စီးဆင္းသြားသလဲ၊ ဘယ္မွာ အဆုံးသတ္သြားသလဲ ကြၽန္ေတာ္မသိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေရေတြကေတာ့ နာရီ၊ စကၠန္႔၊ အခ်ိန္နဲ႔အမွ် မရပ္မနား စီးဆင္းေနတာကိုပဲ ေတြးေနမိပါတယ္။ ပန္းဆိုးတန္းတံတားေပၚကေန ကြၽန္ေတာ္ ေငးၾကည့္ေနခဲ့တုန္းက ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕အေတြးဟာ ဒီလိုမ်ဳိးမဟုတ္ခဲ့ပါဘူး။ ခြက္တစ္ခြက္ကို ေရွ႕ခ်ၿပီး ပိုက္ဆံေတာင္းေနတဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ငိုက္ျမည္းမႈနဲ႔အတူ အေပါစားမိတ္ကပ္၊ ႏႈတ္ခမ္းနီရဲရဲနဲ႔ စူးရွရွေရေမႊးနံ႔ထဲ နစ္ေမ်ာၿပီး မိန္းေမာေနခဲ့မိတာပါ။ မီးေရာင္ေတြဟာ လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္ စီးဆင္းသြားတာ ေတြ႕ခဲ့ရတယ္။ ဒိုင္ယာရီ ေနာက္တစ္ရြက္ လွန္လိုက္ပါတယ္။

“ထူးမျခားနား မထူးဆန္းေလေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ားပါပဲ။ ကားေတြက သြားျမဲတိုင္းသြားေနဆဲ သစ္ရြက္ေတြကလည္း ေၾကြက်ေနဆဲပါပဲ။ အရာအားလုံး သူ႔အလုပ္သူ လုပ္ေနၾကတာပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္ကပဲ ရပ္တန္႔ေနမိတာပါ၊ ေရွ႕ဆက္ဖို႔ဆိုတာ ပင္လယ္ကို လက္ပစ္ကူးရတာေလာက္ မလြယ္ကူပါဘူး။ ဘ၀တစ္ခုကို ၀တ္စုံတစ္စုံနဲ႔ ခုထားမွ ဟန္ခ်က္က ညီရေတာ့မွာလား။ အခု အဲဒီအခုအခံကို ဆြဲျဖဳတ္လိုက္ေတာ့ သူ႔ရဲ႕ နက္ေမွာင္ေသာ အၾကည့္နဲ႔ ဘလက္ဟိုးတြင္းနက္နက္ထဲ ထိုးက်သြားရေလာက္ေအာင္အထိ အေျပာင္းအလဲရဲ႕ အရွိန္က မျပင္းထန္ပါဘူး။ မွားတယ္ ခ်ဳိးေဖာက္တယ္ဆိုတာ ရွင္သန္ျခင္းေကာင္းကင္ထဲ ေတာင္ပံတစ္စုံတပ္ေပးမိတဲ့ ျပစ္ခ်က္ပဲရွိပါတယ္။ အေရျပားေပၚမွာ ဖုံးအုပ္ထားတဲ့ ၀တ္စုံတစ္ခုရဲ႕ သက္ေရာက္မႈဟာ ေ၀းျခင္း နီးျခင္းတို႔ကို ဖန္တီးရွင္သန္ျခင္းကို ညႇိဳးေရာ္ ေျခာက္ေသြ႕ေစတတ္ပါသလား။ ကြၽန္ေတာ္ ဘာမွမေျပာင္းလဲပါဘူး။ ဟိုအရင္ကအတိုင္း ပန္းပြင့္ေတြနဲ႔ ေက်းငွက္သာရကာေတြကို ခ်စ္ျမဲခ်စ္ေနဆဲပါ၊ အရင္ကလိုပဲ အိပ္ရာ ေစာေစာထျမဲ၊ သတၱ၀ါအားလုံးအေပၚ ေမတၱာပို႔ လႊတ္ဆဲပါပဲ။ ေကာက္ေကြ႔ေသာ ျမစ္တစ္စင္းရဲ႕ အလ်ဥ္အတိုင္း ကြၽန္ေတာ္က ေျဖာင့္တန္းစြာ စီးဆင္းခ်င္မိတာပါ။ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို ပါးစပ္က ညည္းဆိုခြင့္ရဖို႔ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္ ေစာင့္ဆိုင္းခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ပန္းတစ္ပြင့္ရဲ႕ အလွတရားကို မခံစားတတ္ေသးသလို ကမၻာေျမရဲ႕ ဘယ္လိုေနရာမွာ ေပါက္ေရာက္ေနတယ္ဆိုတာလည္း မစဥ္းစားမိပါဘူး။ အခု ကြၽန္ေတာ္လမ္းမေပၚက ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ အေရာင္ကြဲျပားမႈကို ေခ်ဖ်က္ေပါင္းစပ္လိုက္ပါၿပီ။ တျဖည္းျဖည္း စိမ္းစိုပြင့္ဖူးညႇိဳးေရာ္ ေျခာက္ေသြ႕ေၾကြက်သြားမယ့္ ေျပာင္းလဲမႈ ျဖစ္စဥ္ထဲမွာ ဘာအတြက္ ျဖတ္ေတာက္ ေျခမြပစ္ခ်င္ရတာပါလိမ့္။ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္း တစ္ရာေလာက္ကို ႀကိဳစဥ္းစားၾကည့္လိုက္ရင္ သခၤါရတရားရဲ႕ သခၤါရက်မႈကို ဘ၀ရဲ႕ မေသခ်ာ မေရရာေသာ ေပ်ာက္ဆုံးျခင္းရဲ႕ အေမွာင္ထဲကေန ျမင္ရပါလိမ့္မယ္။ အိပ္ရာခင္းေပၚ ေျပးသြားေနတဲ့ ကြၽန္ေတာ့္ကိုကိုက္မယ့္ ၾကမ္းပိုးေလးတစ္ေကာင္ကိုေတာင္မွ ေျခမြပစ္ဖို႔ ကြၽန္ေတာ့္မွာ တုံ႔ဆိုင္းေနရပါတယ္။ ေနပါေစေတာ့၊ လက္သည္းေတြရဲ႕ ခြၽန္ျမမႈေတြနဲ႔ ေဆာ့ကစားၿပီး ေသြ႕စို႔ေအာင္ ေပ်ာ္ရႊင္ပါေစေတာ့။ ေနာက္ေက်ာကေန ထိုးစိုက္မယ့္ ဓားတစ္လက္ရဲ႕အသြားဟာ တုံးေနမွာကို ကြၽန္ေတာ္ မလိုလားပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ ႏွလုံးသားအထက္ကေန ျမင္ရသမွ် ျမင္ကြင္း အားလုံးကို အရသာရွိရွိ မ်ဳိခ်ခ်င္မိတာပါ။ အေ၀းတစ္ဖက္ကမ္းက စိမ္းစိမ္းျမျမ ေတာအုပ္ကေလးဟာ ေအးျမေသာ စမ္းေခ်ာင္းကေလးနဲ႔ ေနခ်င္စဖြယ္ ျဖစ္မွာပဲလို႔ ျမင္ရသူ လူတိုင္းကို အေတြး၀င္ေစမွာပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္က အဲဒီေတာအုပ္ကေလးထဲက ေျမျပင္မွာ ကပ္ေနတဲ့ သစ္ရြက္ေဆြးကေလး တစ္ရြက္ပါပဲဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ေျပာျပမေနေတာ့ပါဘူး”။

ကြၽန္ေတာ္က “ကြၽန္ေတာ္သည္ ၄၅ လမ္းထဲသို႔ ခ်ဳိး၀င္လိုက္သည္” ဆိုတဲ့ စာေၾကာင္းနဲ႔ စဖြင့္ေရးသားထားတဲ့ ဆရာျမသန္းတင့္ရဲ႕ “လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထဲမွာ ျဖတ္သန္းစီးဆင္းသြားေသာ ေရအလ်ဥ္” ဆိုတဲ့ အက္ေဆးကို အငတ္ငတ္ အမြတ္မြတ္နဲ႔ ဖတ္ေနမိတယ္။ ဆရာက သူနဲ႔အတူ လက္ဖက္ဆိုင္ အတူထိုင္ခဲ့ၾကတဲ့ သူနဲ႔ေခတ္ၿပိဳင္ စာေရးဆရာေတြအေၾကာင္းကို တမ္းတမ္းတတ ဖြဲ႕ႏြဲ႕ထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။

အက္ေဆးရဲ႕ ေနာက္ဆုံးအပိုဒ္မွာ ဆရာက “ကြၽန္ေတာ္သည္ ၄၅ လမ္းထိပ္မွထြက္ၿပီး တစ္ခါက ‘မင္းေဆြ’ ေနခဲ့သည့္ ေနရာကို ၾကည့္သည္။ ထိုႏွစ္ထပ္တန္းလ်ားႀကီး မရွိေတာ့ပါ။ ‘ၿမိဳ႕မအုန္း’ ေနခဲ့သည့္ေနရာကို ၾကည့္သည္။ ‘ေဒ၀’ ေဆးဆိုင္ဖြင့္ခဲ့သည့္ ေနရာကို ၾကည့္သည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ထိုင္ခဲ့သည့္ မက္သဒစ္ကဖီး ေနရာကေလးကို ၾကည့္သည္။ ဘာတစ္ခုမွ မေတြ႕ရေတာ့။ ၄၅ ႏွစ္ အတြင္း တံတားေအာက္မွာ ေရေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ား စီးဆင္းသြားၾကေလၿပီ မသိ။ သို႔ရာတြင္...။ ေရအလ်ဥ္သည္ အစဥ္မျပတ္ စီးဆင္းေနမည္သာ” လို႔ အဆုံးသတ္ထားပါတယ္။

ကြၽန္ေတာ္က ဖတ္ရင္းနဲ႔ ပိုၿပီးလြမ္းေဆြးသလို ျဖစ္လာပါတယ္။ ဒီအက္ေဆးရဲ႕ အရသာကို ရန္ကုန္မွာ ေနတဲ့သူ၊ ဒါမွမဟုတ္ ေနခဲ့ဖူးတဲ့သူသာ ပိုၿပီးေတာ့ နားလည္ခံစားမိလိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ စဥ္ဆက္မျပတ္ တိုးတက္ေျပာင္းလဲေနတဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ဒီတစ္ေခါက္ ကြၽန္ေတာ္ေရာက္ျဖစ္ရင္ ဆိပ္ကမ္းသာလမ္း ပလက္ေဖာင္းေပၚက လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကေလးကို ရွိ မရွိ သြားၾကည့္ရပါဦးမယ္။

Writer: 


စိုးခိုင္ညိန္း


No comments