Header Ads

ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ငရဲသားမ်ား


ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ငရဲသားမ်ား









အင္းစိန္ေထာင္တစ္ေနရာကို အျပင္ဘက္မွ ျမင္ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-ေအာင္မ်ဳိးသန္႔)

ငရဲေကာင္အမွတ္ (၁) မြန္ႀကီး (ခ) ဘခ်စ္

“မင္းတုိ႔ဟာ အျပင္မွာ ဘာေကာင္ႀကီးပဲ ျဖစ္လာခဲ့ ျဖစ္လာခဲ့ ငါေသာက္ဂ႐ုမစိုက္ဘူး။ မင္းတုိ႔ရဲ႕အၿမီးေတြ ေထာင္ဘူး၀မွာ ခ်ိတ္ထားခဲ့”

၁၉၇၈ မတ္လ အင္းစိန္ေထာင္ အေဆာင္ (၅) ေအာက္ (၁) ပံုစံခန္း

အထက္ပါစကားမ်ားေျပာေနသူမွာ အသားညိဳညိဳ၊ အရပ္ျမင့္ျမင့္၊ ဗလေကာင္းေကာင္း အသက္ (၃၅) ႏွစ္ခန္႔ ရွိသူျဖစ္၏။ စကားေျပာေနရင္း လက္ထဲရွိႀကိမ္လံုးကို ေလထဲတြင္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ တရႊမ္းရႊမ္း ေ၀ွ႔ယမ္း႐ိုက္ျပေနသည္။ ဖဲရွမ္းေဘာင္းဘီ အ၀ါေရာင္ ၀တ္ထားၿပီး အေပၚပိုင္းဗလာ၊ ဖုထစ္ေသာ ၾကြက္သားအေျမႇာင္းေျမႇာင္းႏွင့္ နဖူးက်ဥ္းက်ဥ္းေလးတြင္ ဆံပင္ေကာက္မ်ားက လိမ္ေန၏။ “ဆင္မ်က္လံုး” ဟု ေခၚၾကေသာ အလံုးေသးေသး မ်က္လံုးမ်ားရွိသည္။ မ်က္ႏွာမွာ ထိပ္က ေသးၿပီး ေမး႐ိုးႀကီးက ကားေနသည္။

သူ႔ပံုသဏၭာန္မွာ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ အသြင္ေဆာင္ေန၏။ သူ႔နာမည္က မြန္ႀကီး (ခ) ဘခ်စ္။ ယခု EAO ဟု ေခၚၾကေသာ တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုမွျဖစ္ၿပီး သူပုန္ဆက္သြယ္ ၁၇ (၁)/၁၇ (၂) ျဖင့္ ေထာင္ခုနစ္ႏွစ္က်ေနသူျဖစ္၏။ မူလက မည္သုိ႔ရွိမည္ မသိေသာ္လည္း ယခု ပံုစံခန္းအခန္း လူႀကီး၊ ေထာင္လက္ကုိင္တုတ္အျဖစ္ အသံုးေတာ္ခံေနေပသည္။

အင္းစိန္ေထာင္ရွိ အိပ္ေဆာင္အခန္းတုိင္း ျမတ္စြာဘုရားပံုေတာ္ကို နံရံျပည့္ ေရးဆြဲထားေလ့ ရွိၾကသည္။ အခ်ဳိ႕ပံုေတာ္မ်ားမွာ လက္ရာေျမာက္လွသည္။ ပံုစံခန္းမွ ျမတ္စြာဘုရား၏ ပံုေတာ္ကေတာ့ မ်က္ႏွာေတာ္မွာ စိတ္ဆင္းရဲ ညႇိဳးခ်ဳံးေနသည့္ပုံျဖစ္ၿပီး မုျဒာမွာ တင္ပ်ဥ္ေခြကာ ပံုစံထုိင္ထားသည္။ သေဘာကေတာ့ ပံုစံခန္းတြင္ ျမတ္စြာဘုရားပင္လွ်င္ ပံုစံထုိင္ရသည္ဆုိသည့္ ေထာင္သတိေပးခ်က္။ အခ်ိန္ကေတာ့ ဆုိရွယ္လစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားက ျမန္မာ့ဆုိရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ ပါတီအမည္ျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေနခ်ိန္ ျပည္သူ႔ေကာင္စီအဆင့္ဆင့္ ဒုတိယသက္တမ္း။

မြန္ႀကီး၏ေဘးတြင္ သမၼတလူၾကမ္းအဖြဲ႕က စားေတာ့၀ါးေတာ့မည့္ပံုျဖင့္ သေရျပားမ်ား ပခံုးေပၚတင္ကာ ဂိုက္ေပးေနၾကသည္။ သူတုိ႔က ဘုရားပံုေတာ္ေရွ႕ ကြက္လပ္လုပ္ထားေသာ အခန္းမ်က္ႏွာစာအတြင္း ဟိုဘက္ေလွ်ာက္လိုက္၊ ဒီဘက္ေလွ်ာက္လိုက္ျဖင့္ ဟန္ေရးျပေနၾကျခင္းျဖစ္၏။

သူတုိ႔ေရွ႕တြင္ က်သစ္ ေခၚ ေလာေလာလတ္လတ္ ေထာင္က်လာသူ ၂၀ ေက်ာ္ခန္႔ ႏွင့္ စစ္ေခြးတုိက္မွ တုိက္ပြင့္လာေသာ ေက်ာင္းသားခုနစ္ဦး ပံုစံထုိင္လ်က္ရွိသည္။ ပံုစံထုိင္သည္ဆုိျခင္းမွာ တင္ပ်ဥ္ေခြထုိင္ၿပီး ဒူးေပၚတြင္ လက္ႏွစ္ဖက္ လက္သီးဆုပ္တင္ကာ ေက်ာဆန္႔ထုိင္ထားရ၏။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေက်ာင္းသား ခုနစ္ဦးမွာ ၁၉၇၇ ဒီဇင္ဘာ ၂၀ ရက္ တြဲဖက္ေထာင္တန္းမ၀င္သပိတ္တြင္ ပါ၀င္သျဖင့္ ႐ုိက္ႏွက္ၿဖိဳခြင္းကာ စစ္ေခြးတုိက္တြင္ တုိက္ပိတ္ခံထားရသူမ်ားျဖစ္၏။

ကြၽန္ေတာ္မွတ္မိသေရြ႕ ေက်ာင္းသားမ်ားမွာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ကဗ်ာဆရာ ေက်ာ္၀င္းေမာင္ (ကြယ္လြန္)၊ သူ႔ညီ ေက်ာ္မင္းေမာင္ (၁၉၇၆၊ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ မဂၢဇင္းအဖံုးပန္းခ်ီဆရာ)၊ အင္းစိန္ ဂ်ီတီအုိင္ ေက်ာင္းသား ကုိသန္းေရႊ (ဖလမ္း) (ကြယ္လြန္)၊ အင္းစိန္ ဂ်ီတီအုိင္မွပင္ အုိင္ဗင္ (ခ)မ်ဳိးသန္႔ (ကြယ္လြန္)၊ က်န္ႏွစ္ဦးကို မမွတ္မိေတာ့။

ပံုမွန္အားျဖင့္ က်သစ္ပံုစံျပသည္ကို ပံုစံခန္း၊ အခန္းလူႀကီး တစ္ဦးတည္း ေဆာင္ရြက္ေသာ္လည္း ယခုကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေက်ာင္းသား ခုနစ္ဦးပါသျဖင့္ အျခားအခန္းလူႀကီး ငါးဦးပါ အားျဖည့္ထားသည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ကံေကာင္းသြားသည့္တစ္ခ်က္မွာ တပ္ကူအခန္း လူႀကီးထဲတြင္ ‘ရမ္းကား’ ဟု ေခၚသည့္ စမ္းေခ်ာင္းသား လူမုိက္တစ္ဦး ပါလာျခင္းပင္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ထဲက ကို၀င္း (ေက်ာ္၀င္းေမာင္)၊ ကိုမင္း (ေက်ာ္မင္းေမာင္) တုိ႔ညီအစ္ကိုမွာ စမ္းေခ်ာင္း၊ မုန္႔လက္ေဆာင္းကုန္းသားမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ရမ္းကားမွာလည္း မုန္႔လက္ေဆာင္းကုန္းသားျဖစ္၍ သူတုိ႔ခ်င္း ေဘာ္ဒါေဘာ္ကြၽပ္မ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။

ရမ္းကားတုိ႔တြင္ ညီအစ္ကိုသံုးေယာက္ရွိရာ ရမ္း (Young)၊ ရမ္းကား (Younger)၊ ရမ္းဂက္ (Youngest) ဟူ၍ျဖစ္ၾကသည္။ ရမ္းကားမွာ ႐ုပ္ေျဖာင့္ေျဖာင့္၊ ဗလေကာင္းေကာင္း၊ အသက္ (၂၅) ႏွစ္ေက်ာ္ခန္႔သာ ရွိဦးမည္။ မဟုတ္မခံစိတ္ႏွင့္ ပါတီေကာင္စီႏွင့္ ထိပ္တုိက္ေတြ႕ရာမွ လူမုိက္ျဖစ္လာရသည္ဆုိ၏။ အင္းစိန္ေထာင္တြင္ “အပိုင္သား” စိတ္ဓာတ္ေခၚ ခ်စ္ခင္ဖြယ္ဓေလ့တစ္ခုရိွသည္။ မိမိခ႐ုိင္ ၿမိဳ႕နယ္က လူကို အပိုင္သားအျဖစ္ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းျဖစ္သည္။

ထုိအပိုင္သားစိတ္ဓာတ္အရ ကို၀င္းတုိ႔ ညီအစ္ကိုအပါအ၀င္ ေက်ာင္းသားမ်ားကို ျပႆနာမရွာရန္ မြန္ႀကီးကို ညႇိထားသည္ဆုိ၏။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေက်ာင္းသားခုနစ္ဦးကို တစ္ေနရာစီ ခြဲထားေသာ္လည္း ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အခ်င္းခ်င္း လွ်ဳိ႕၀ွက္ဆက္သြယ္ကာ ဤပုံစံျပပြဲကို အလိုက္သင့္ျဖတ္ရန္ ညိႇထားၾကၿပီး ျဖစ္ပါသည္။

“နာမည္လို႔ ေျပာလိုက္ရင္ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ဦးခင္ေမာင္သက္ခ်ဳိဦးပါ၊ ကိုေက်ာ္ေမာင္ေမာင္သြင္ပါ မလိုခ်င္ဘူး။ မင္းတုိ႔ နာမည္ေတြ ေရွ႕မွာ ဦးေတြ၊ ကိုေတြ မတပ္နဲ႔။ ေရႊဘ၊ တင္ညြန္႔ ဒီလိုေျပာ။ တစ္လံုးတည္းရွိတဲ့ နာမည္ဆုိရင္ ေမာင္လွ၊ ေမာင္ျမလုိ႔ ေမာင္ထည့္ေျပာ”

“ရႊမ္း..ရႊမ္း..ဘုန္း..အြတ္..အင့္”

ေရွ႕ဆံုးတန္းတြင္ ထုိင္ေနသူ အဘုိးႀကီးတစ္ဦးက ေက်ာျပင္ကို လက္ေနာက္ျပန္ကုတ္သျဖင့္ မြန္ႀကီးက ႀကိမ္ျဖင့္ ႏွစ္ခ်က္ဆင့္႐ိုက္ၿပီး ရင္၀ကို ဖေနာင့္ျဖင့္ ေပါက္လိုက္ရာမွ ထြက္လာသည့္အသံမ်ားျဖစ္၏။ အဘုိးႀကီးမွာ ေနာက္ျပန္ယိုင္လဲသြားသည္။

“ဟင္ ငါ့မယားသားက စမ္းတာလား”

တစ္ခန္းလံုးတိတ္သြား၏။

“စာတတ္လားလုိ႔ေမးရင္ ကြၽန္ေတာ္က ဘီေအပါ၊ ဘီအက္စီပါ မလိုခ်င္ဘူး။ တတ္လို႔ တစ္ခြန္းတည္း ေျဖ”

“မင္း ဘာလုပ္စားသလဲေမးရင္ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ဆရာ၀န္ႀကီးပါ။ ကုမၸဏီပိုင္ရွင္ႀကီးပါ မလိုခ်င္ဘူး။ ျပာတာကေန ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္အထိ စာေရးလို႔ ေျဖ။ ၾကားလား” “ၾကားပါတယ္” ျပန္ေျဖၾကသည့္အသံမ်ားမွာ တုိးသျဖင့္ ထုိင္ေနသူမ်ားကို သားေရျပားျဖင့္ ႐ိုက္၊ ထုိးႀကိတ္၊ ကန္ေက်ာက္ၾကသည္။ “ၾကားလား” ဒီတစ္ခါေတာ့ “ၾကားပါတယ္” ဟူေသာ အသံႀကီးက ဟိန္းထြက္လာ၏။

ဤစိတ္ဆင္းရဲဖြယ္ ‘အႏုိင္က်င့္ျပဇာတ္’ က တစ္နာရီခန္႔ ၾကာသည္။ ေထာင္က်လာသူမ်ားကို ပံုစံခန္းတြင္ တစ္ပတ္ထားၿပီး ေန႔စဥ္ ဤကဲ့သုိ႔ အေမးအေျဖလုပ္ကာ ႐ိုက္သည္။ ႏွိပ္စက္သည္။ အ႐ိုက္အႏွက္ အႏွိပ္စက္မခံလိုက ေထာင္မွဴး၊ ေထာင္ပိုင္ႏွင့္ အခန္းလူႀကီးကို ပိုက္ဆံေပးရသည္။ စာတတ္သူမ်ားအဖို႔မွာ ဤအေမးအေျဖက မဆန္းေသာ္လည္း စာမတတ္သူမ်ား ေတာသားမ်ားမွာ အႀကိမ္ႀကိမ္ အ႐ိုက္အႏွက္ခံၾကရသည္။ လိုင္း၀င္လိုလွ်င္ (ပိုက္ဆံေပးလိုလွ်င္) အခန္းစာေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ရသည္။

မြန္ႀကီးမွာ မူလက သူပုန္တစ္ဦးျဖစ္ေသာ္လည္း ေထာင္ထဲတြင္ ေထာင္စိတ္ေပါက္သြားသည္။ အုတ္႐ိုးတန္းတြင္ လူငယ္႐ုပ္သန္႔သန္႔ေလးတစ္ဦးကို ‘အိပ္ေဖာ္’ အျဖစ္ ေခၚထား၏။ က်သစ္မ်ားကေၾကာက္၍ ပူေဇာ္ပသသည့္ စားေကာင္းေသာက္ဖြယ္မ်ား၊ ခ်က္ျပဳတ္သည့္ ပြဲေတာ္စာမ်ား အလွ်ံပယ္။ စီးကရက္ကို ငါးသံုးလံုးမွ ေသာက္သည္။

ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က သူ႔ကို စကား ဟက္ဟက္ပက္ပက္မေျပာ။ သူမ်ားေတြ ပံုစံခန္းတြင္ တစ္ပတ္ေနရေသာ္လည္း ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က ျပစ္ဒဏ္ျဖစ္၍ သံုးလေက်ာ္ေနခဲ့ရသည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က သူေပးသည့္ ဟင္းခြက္မ်ားကိုမစား။ ေရာက္ႏွင့္ၿပီးျဖစ္ေသာ အလုပ္သမား ရဲေဘာ္မ်ားကပို႔ေပးသည့္ ဟင္းႏုနယ္ရြက္ျပဳတ္ႏွင့္ ေထာင္ပံုစံငါးပိကို ျပန္ေၾကာ္ထားသည့္ ငါးပိေၾကာ္ကိုသာ ၿမိန္ေရယွက္ေရ စားၾကသည္။

ေနသားတစ္လေက်ာ္ၾကာလာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အခန္းအျပင္ စထြက္ခြင့္ရသည္။ မြန္ႀကီးက တစ္ညတြင္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ စုေပါင္းအိပ္ခြင့္ရေသာ အခန္းေနာက္ပိုင္းသုိ႔ လာလည္သည္။ အခန္းမွာ လူ ၁၀၀ ေကာင္းေကာင္းဆံ့ေသာ္လည္း လူ ၅၀ ခန္႔ကို ေရွ႕ပိုင္းတြင္ ျပြတ္သိပ္အိပ္ေစသည္။ ဒါမွအုတ္႐ိုးတန္း ေနရာေကာင္းတြင္ အိပ္ခြင့္ရရန္ လိုင္း၀င္မည္ မဟုတ္ပါလား။

မြန္ႀကီးက “ကြၽန္ေတာ္လည္းဗ်ာ အိမ္က ေထာင္၀င္စာမလာႏုိင္ေတာ့ ေထာင္ထဲမွာ အသက္ရွင္ေအာင္ ဒီလိုပဲ ၾကံဖန္အသက္ေမြးရတာပဲဗ်ာ” ဟု စကားစသည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က ဘာမွ စကားမျပန္ ျပံဳး၍သာေနၾကသည္။ ကြၽန္ေတာ္က မြန္ႀကီးယူလာေသာ ထန္းလ်က္ခဲမ်ားႏွင့္ ေရေႏြးၾကမ္းခြက္ကို မ်က္ေစာင္းထုိးရင္း တံေတြးမ်ဳိခ်သည္။ ကို၀င္းက ကြၽန္ေတာ့္ နံေဘးကို တံေတာင္ျဖင့္တြက္၏။ ေနာက္ ဇာတိရပ္ရြာမ်ား ေျပာၾကရင္း ပိုရင္းႏွီးလာသည္။

ေနာက္ပိုင္း ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ညစကား၀ိုင္းတြင္ သူ ၀င္လာထုိင္သည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က ေတာ္လွန္ေရးသမားတုိ႔၏ ဂုဏ္သိကၡာ၊ ရပ္တည္ခ်က္တုိ႔ကို သူ႔ေရွ႕တြင္ ေဆြးေႏြးၾကသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ သူ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ကို ရွက္လာသည္။ ပံုစံျပရာတြင္ မ႐ိုက္ေတာ့၊ မႏွိပ္စက္ေတာ့၊ ဘ၀တူအက်ဥ္းသမားခ်င္း ဟူသည့္အသိကို သူလက္ခံလာႏိုင္ေစရန္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အတတ္ႏုိင္ဆံုး ႀကိဳးစားၾကသည္။

ဤေနရာတြင္ ရယ္ေမာဖြယ္ျဖစ္စဥ္ေလး တစ္ခုကို တင္ျပခ်င္သည္။

တစ္ေန႔တြင္ ႏုိင္ငံျခားဧည့္သည္ေတာ္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ခရီးစဥ္ရွိသျဖင့္ အျပင္ေလာကမွ အိမ္ေျခရာမဲ့သူ အ႐ူးမ်ားကို သိမ္းက်ဳံးဖမ္းလာသည္။ ၿပီးေတာ့ ပံုစံခန္းထဲ ထုိးသိပ္ထည့္ထားသည္။

လမ္းေဘးအိပ္ လမ္းေဘးေန “အာ၀ါ ရား” ၃၀ ခန္႔ေရာက္လာသည့္အနက္ ကုလား အမ်ားအျပား ပါ၀င္သည္။ စိတ္မႏွံ႔သူမ်ားလည္း ပါ၀င္သည္။ မည္းညစ္ေပေတသည့္ အနံ႔တေလွာင္းေလွာင္းအ၀တ္မ်ား၊ အ၀တ္စုတ္ အထုပ္မ်ား၊ မုတ္ဆိတ္ေမြး၊ ပါးသုိင္းေမြးမ်ားျဖင့္။

ညပိုင္းပံုစံျပေတာ့ “ဒိုင္ေလ်ာ္” သည္။ အခန္းလူႀကီး ငိုခ်င္းခ်ရၿပီ။ “အားလံုးရပ္” ဟုဆုိလွ်င္ ထုိင္သူက ထုိင္၊ ထသူက ထ ဗမာ စကားလည္း နားမလည္။ ႐ိုက္ေတာ့လည္း နာပံုမျပ။ “နာမည္။ မာမက္။ မင္းဘာလုပ္စားသလဲ။  ဒံေပါက္လုပ္စားတယ္။ မင္း ဘယ္မွာေနသလဲ၊ အိမ္နံပါတ္က စေျပာ။ အမွတ္ မဆိ၊ လမ္း မဆိ၊ ကီလီေဘာတံတား။ အားလံုး တ၀ါး၀ါးျဖင့္ ဘာလုပ္ၾကရမွန္းမသိ။

ထုိစဥ္တြင္ တံခါးအနီး၌ ႐ုတ္႐ုတ္သဲသဲ ျဖစ္ေနသည္။ မြန္ႀကီးက ၾကမ္းျပင္ကို ႀကိမ္လံုးျဖင့္ တျဖန္းျဖန္း႐ိုက္ၿပီး “ဘာျဖစ္ၾကတာလဲ ေဟ့” ဟု လွမ္းေမးသည္။ လူအုပ္ထဲမွ အသားျဖဴျဖဴ၀၀ အသက္ ၄၀ ခန္႔ တစ္ေယာက္ ထြက္လာသည္။ “ဆရာ သူက ပံုစံမထုိင္ႏုိင္ဘူးတဲ့” စည္းကမ္းထိန္းမ်ားက ထိုသူကို ၀ိုင္းထားၾကသည္။ ဆံပင္မွာ ဂ်ာရစ္ပံုစံမ်ဳိးျဖစ္ၿပီး ထိပ္တြင္ ၀ဲစားထားသည့္ အေနအထား။ စြပ္က်ယ္ အက်ႌခ်ဳိင္းျပတ္ႏွင့္ ဒူးဆစ္ထိေရာက္ေသာ ေဘာင္းဘီအနက္၀တ္ထားသည္။

ထုိသူက စည္းကမ္းထိန္းမ်ားကို တြန္းပစ္ကာ အခန္းအလယ္ေကာင္ေျပးထြက္လာရင္း လက္ခေမာင္း တေဖ်ာင္းေဖ်ာင္းခတ္ စိန္ေခၚသည္။ “ေဟ့ အာကာပ်ံ ဗိုလ္စႏၵာလင္းကြ။ ကိုးသခ်ႋဳင္းမွာ ကာယသိဒၶိၿပီးခဲ့တာ။ ႀကိဳက္တဲ့ေကာင္လာစမ္း။ ေသနတ္ၿပီးတယ္။ ဓားၿပီးတယ္ကြ” ဆိုၿပီး တဟားဟားရယ္ကာ သိုင္းအသင့္အေနအထားျဖင့္ ေျခစံုခြဲရပ္ ေစာင့္ေနသည္။

စည္းကမ္းထိန္းမ်ားက ႀကိမ္မ်ား၊ သေရျပားမ်ားျဖင့္ ေျပး၀င္ၾကသည္။ ထုိစဥ္ ထုိသူက လက္ႏွစ္ဖက္ေျမႇာက္ကာ “ဟိုး ဆရာ တုိ႔ဟိုး။ ဗိုလ္စႏၵာလင္းက ေသနတ္နဲ႔ ဓားသာၿပီးတာ။ လက္သီးနဲ႔ သေရျပား မၿပီးဘူး” ထိုင္ၿပီး၊ ေျပာေျပာဆုိဆုိ ပံုစံထုိင္ခ်လိုက္သည္။

မြန္ႀကီးကား အင္းစိန္ေထာင္တြင္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ပထမဆံုးအနီးကပ္ ေတြ႕ၾကံဳခဲ့ရသည့္ ငရဲသားျဖစ္ပါသည္။ ဆုိရွယ္လစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ား၏ ဆုိရွယ္လစ္ေထာင္ကား ၾသေစာက္ေစာက္ခ်ရေသာ ေလာကငရဲပင္ျဖစ္ေပသည္ တကား။

Writer: 

ဦးသိန္းသန္းဦး (ျမန္မာႏုိင္ငံ ေရွ႕ေနမ်ားကြန္ရက္)


No comments