Header Ads

ျမန္မာ့သမိုင္းထဲကဖိနပ္တိုက္ပြဲ



ျမန္မာ့သမိုင္းထဲက ဖိနပ္တိုက္ပြဲ


အဂၤလန္မွ ဝတ္လုံေတာ္ဘြဲ႕ရကာ ျပန္လာေသာ ဦးသိမ္းေမာင္သည္ ျပည္ၿမိဳ႕ေရႊဆံေတာ္ဘုရားကို သြားရာမွ ဘုရားအဝင္အဝတြင္ ေရးထားေသာ “ၿဗိတိသၽွလူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ ဥေရာပတိုက္သားမ်ားမွအပ မည္သူမၽွဖိနပ္မစီးရ”ဟူေသာ စာတန္းကို


ဖိနပ္တိုက္ပြဲ ဟု ဆိုေသာေၾကာင့္ ဖိနပ္ေတြကို တိုက္သည့္ပြဲမဟုတ္သလို အျပန္အလွန္ထိုးသတ္ရေသာ တိုက္ပြဲလည္း မဟုတ္ေၾကာင္းပါ။ ဘုရားေက်ာင္းကန္မ်ားတြင္ ဖိနပ္စီးၾကေသာ ဥေရာပလူမ်ိဳးမ်ားကို ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား အျပင္းအထန္ ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္ခဲ့ၾကေသာ ျပႆနာႀကီးတစ္ရပ္သာ ျဖစ္သည္။


ကိုလိုနီေခတ္အတြင္းက အဂၤလိပ္လူမ်ိဳးအပါအဝင္ အေနာက္ဥေရာပသားမ်ားသည္ ဗုဒၶဘာသာတို႔ အထြတ္အျမတ္ထားရာ ေက်ာင္းကန္ ဘုရားမ်ားတြင္ ဖိနပ္စီးကာ ဝင္ထြက္သြားလာလၽွက္ရွိသည္။ ထိုအျပဳအမွုကို သက္ဆိုင္ရာေဂါပကမ်ားက မကန္႔ကြက္ရဲၾက။ မႀကိဳက္လွေသာ္လည္း ေၾကာက္ရြံ့သျဖင့္ ၿငိမ္ခံေနသလိုျဖစ္ခဲ့သည္။


အဂၤလန္မွ ဝတ္လုံေတာ္ဘြဲ႕ရကာ ျပန္လာေသာ ဦးသိမ္းေမာင္သည္ ျပည္ၿမိဳ႕ေရႊဆံေတာ္ဘုရားကို သြားရာမွ ဘုရားအဝင္အဝတြင္ ေရးထားေသာ “ၿဗိတိသၽွလူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ ဥေရာပတိုက္သားမ်ားမွအပ မည္သူမၽွဖိနပ္မစီးရ”ဟူေသာ စာတန္းကို ျမင္ကာအေတာ္ခံျပင္းသြားသည္။ အဂၤလိပ္ႏွင့္ နိုင္ငံျခားသားမ်ားကို တရားဝင္ဖိနပ္စီးခြင့္ ျပဳထားသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနသည္။ ဦးသိမ္းေမာင္သည္ ေဂါပကအဖြဲ႕အား အက်ိဳးအေၾကာင္းရွင္းျပရာ လက္ခံၿပီး “မည္သူမၽွ ဖိနပ္မစီးရ” ဟူေသာ စာတန္းကို ေျပာင္းလဲခ်ိတ္ဆြဲခဲ့သည္။ မၾကာမီ အိႏၵိယဘုရင္ခံခ်ဳပ္ျမန္မာျပည္ကိုလာမည္ျဖစ္ၿပီး ဘုရားမ်ားကိုလည္း ေရာက္ရွိမည္ျဖစ္သည္။ ျပည္ၿမိဳ႕အေရးပိုင္က “မည္သူမၽွ ဖိနပ္မစီးရ” ဟူေသာ စာတန္းကို ျဖဳတ္ခိုင္းသည္။ ေဂါပကအဖြဲ႕က ဦးသိမ္းေမာင္ အားေပးမွုျဖင့္ ျဖဳတ္မေပးေပ။ ဤတြင္ ဖိနပ္ျပႆနာႀကီးေပၚေပါက္လာေတာ့သည္။


ကံအားေလၽွာ္စြာ အိႏၵိယဘုရင္ခံခ်ဳပ္ လာမည့္အစီအစဥ္ပ်က္သြားေသာ္လည္း ဖိနပ္ျပႆနာမွာ ၿပီးမသြားပါ။ ဦးသိမ္းေမာင္က တစ္နိုင္ငံလုံးရွိ ဘုရားေက်ာင္းကန္ ေစတီမ်ားတြင္ ဖိနပ္လုံးဝ မစီးေရး တိုက္တြန္းလွုံေဆာ္သည္။ သာသနာပိုင္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားထံ ေလၽွာက္ထားေသာ္လည္း ဤကိစၥႏွင့္ပတ္သတ္၍ အခ်ိန္မက်ေသး ဟု အမိန္႔ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ဦးသိမ္းေမာင္က မေလၽွာ့ ၊ ၁၉၁၇ ပ်ဥ္းမနားတြင္ျပဳလုပ္ေသာ ဝိုင္အမ္ဘီေအ ျပည္လုံးကၽြတ္ညီလာခံတြင္ ဖိနပ္ျပႆနာကို တင္ျပခဲ့သည္။ ညီလာခံက ဦးသိမ္းေမာင္အဆိုကို ေထာက္ခံကာ ေက်ာင္းကန္မ်ားတြင္ နိုင္ငံျခားသားမ်ား လုံးဝ ဖိနပ္မစီးရဟု ဆုံးျဖတ္လိုက္ၾကသည္။


ဤသို႔ ျဖင့္တတိုင္းျပည္လုံး ထိုျပႆနာကို ကန္႔ကြက္ၾကသည္။ စာေရးဆရာ သတင္းစာဆရာမ်ားကလည္း ကန္႔ကြက္သည္။ အထင္ရွားဆုံးမွာ ဦးဘကေလး၏ သူရိယသတင္းစာပါ ကာတြန္းျဖစ္သည္။ ထိုကာတြန္းမွာ အဂၤလိပ္ဇနီးေမာင္ႏွံအား ေရႊတိဂုံကုန္းေတာ္ေပၚကို ဘုရားလူႀကီးႏွစ္ဦးက ထမ္းတင္ေနပုံႏွင့္ ထိုသို႔ထမ္းတင္ေပးေသာေၾကာင့္ ဖိနပ္မခၽြတ္ပဲ ဘုရားေပၚသို႔ ေရာက္ရ၍ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ေျပာဟန္ပါသည့္ ကာတြန္းျဖစ္သည္။ ေဂၚပက အဖြဲ႕က ယင္းကာတြန္းကို မေက်နပ္၍ ရန္ကုန္ပုလိပ္မင္းႀကီးထံ တိုင္ၾကားရာ သူရိယတိုက္ပိုင္ရွင္ ဦးဘေဘ ႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္သူ ဦးလွေဖတို႔ကို ေခၚ၍ ဆူပူႀကိမ္းေမာင္းသည္။ ထိုသတင္းကို ျပည္သူလူထုက မေက်နပ္ၾက။ ဝိုင္အမ္ဘီေအက ႀကီးမွူး၍ ဂ်ဴဗလီေဟာတြင္ ထိုဖိနပ္မစီးေရး ျပႆနာကို အျပင္းအထန္ကန္႔ကြက္ေလေတာ့သည္။ ဖိနပ္ျပႆနာေၾကာင့္ တတိုင္းျပည္လုံးစည္းလုံးခဲ့ရသည္။



ဖိနပ္ျပႆနာသည္ နိုင္ငံေရး ႏွင့္ အမ်ိဳးသားေရးျပႆနာျဖလာေသာအခါ အဂၤလိပ္အစိုးရအေနျဖင့္ အေျဖရွာလာရေတာ့သည္။ ပထမတြင္ အဂၤလိပ္လူမ်ိဳးမ်ားအား ဘုရားေက်ာင္းကန္မ်ားသို႔ မသြားၾကရန္ ညႊန္ၾကားခဲ့ေသာ္လည္း လုံးဝတား၍မရသျဖင့္ ၁၉၁၉ခုႏွစ္တြင္ ဘုရားေစတီပုထိုးမ်ားတြင္ “နိုင္ငံျခားသားမ်ား ဖိနပ္မစီးရ” ဟူေသာအမိန္႔ကို တရားဝင္ ထုတ္ျပန္ေပးခဲ့သည္။ ဖိနပ္ျပႆနာၿပီးဆုံးသြားၿပီးေနာက္ ဦးေဆာင္တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့ေသာ ဦးသိမ္းေမာင္သည္လည္း “ဖိနပ္သိမ္းေမာင္” ဟု နာမည္ေက်ာ္သြားေလေတာ့သည္။


Ref;

ကိုလိုနီေခတ္ ျမန္မာ့သမိုင္း အဘိဓာန္ – ျမဟန္

ျမန္မာ့စြယ္စုံက်မ္း


Credit : ayesay



ေအာင္ျမင့္ျမတ္(Myanmar Youths)

No comments