ခ်င္းတြင္းျမစ္နံေဘးကဘဝမ်ား
ခ်င္းတြင္းျမစ္လုိ႔ ေျပာလုိက္ရင္ ဧရာ၀တီျမစ္ထဲကုိစီး၀င္တဲ့ အႀကီးဆုံး ျမစ္လက္တက္ႀကီးတစ္ခု။ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ အေနာက္ေျမာက္ေဒသ ကခ်င္ျပည္နယ္အတြင္းကေန စတင္ၿပီး ျမစ္ဖ်ားခံ စီးဆင္းခဲ့လုိက္တာ ျမန္မာႏုိင္ငံ အလယ္ပုိင္းအထိေပါ့။ ခ်င္းတြင္းျမစ္ႀကီးကုိ အမွီသဟဲျပဳၿပီးေတာ့ လုပ္ကုိင္စားေသာက္ၾကတဲ့ ဘ၀ေတြက ဘ၀စုံ၊ အလုပ္စုံေပါ့။ ခ်င္းတြင္းျမစ္အထက္ပုိင္းမွာေတာ့ သယံဇာတေတြ တူးၾကေဖာ္ၾကနဲ႔ အလြန္အကြၽံ တူးေဖာ္မႈေတြက ခ်င္းတြင္းျမစ္ေရကို အေရာင္ေျပာင္းေစခဲ့ပါတယ္။ ခ်င္းတြင္းျမစ္နံေဘးမွာ ေနထုိင္ၾကတဲ့ ေဒသခံအမ်ားစုကေတာ့ ဟုိးယခင္ကာလေတြ ကတည္းက ေရႊသံယံဇာတ တူးေဖာ္ျခင္း စုိက္ပ်ဳိးေရးလုပ္ကုိင္ျခင္း၊ ေရလုပ္ငန္း၊ ေတာထြက္ပစၥည္းထုတ္လုပ္ျခင္း စတဲ့ အလုပ္ေတြ လုပ္ကုိင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ သုိ႔ေပမဲ့ သိပ္မၾကာခင္ကာလအတြင္းက (လြန္ခဲ့ တဲ့ အႏွစ္၂၀ ေက်ာ္ခန္႔က) စၿပီးေတာ့ သဘာ၀ သယံဇာတေတြနဲ႔ သစ္ခုတ္ျခင္း စတာေတြကုိ အလြန္အကြၽံ ထုတ္လုပ္မႈေတြ စတင္လာခဲ့ပါတယ္ ။ သယံဇာတ အလြန္အကြၽံထုတ္ယူခဲ့လုိ႔လည္း ခ်င္းတြင္းျမစ္နံေဘးက ေဒသခံေတြမွာေတာ့ တုိးတက္လာမႈရွိလာသလား မရွိလာသလားဆုိတာ ေဒသခံေတြ အပါအ၀င္ တစ္တုိင္းျပည္လုံး သိရွိၾကေနမယ္ ထင္ပါတယ္။
“ငါတုိ႔နယ္မွာရွိတဲ့ သဘာ၀သယံဇာတေတြ ကုန္သြားတဲ့အျပင္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ေတြပါ ပ်က္စီးခဲ့တဲ့အျပင္ ဒီေဒသမွာရွိတဲ့ စုိက္ပ်ဳိးေျမေတြပါ ပ်က္စီးခဲ့တာေပါ့။ ဒါ တင္လား မဟုတ္ေသးပါဘူးကြာ မူးယစ္ေဆး၀ါးရဲ႕ ေက်းကြၽန္ျဖစ္လာၿပီး ေဒသမွာရွိတဲ့ လူေတြစာရိတၱပါ ပ်က္စီးလာခဲ့တာ မ်က္ျမင္ပဲေလ” လုိ႔ အထက္ခ်င္းတြင္းေဒသက ေဒသခံတစ္ဦးရဲ႕ ညည္းျခင္းကုိ ၾကားေယာင္မိပါတယ္။
ခ်င္းတြင္းျမစ္ကုိ လွမ္းၾကည့္လုိက္ရင္ ၀ါးေဖာင္ေတြ ဆုိတာကလည္း ရွားသြားၿပီ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေတြကေတာ့ သစ္တင္တဲ့ ဖလက္တြဲလုိ႔ေခၚတဲ့ ေမာ္ေတာ္ႀကီးေတြ တစ္စင္းၿပီး တစ္စင္း။ အခုေတာ့ သစ္ေတြစုန္ဆင္းမႈလည္း နည္းပါးခဲ့ၿပီ။ ခ်င္းတြင္းျမစ္နံေဘးမွာ ေက်းရြာေပါင္း ၂၀၀ နီးပါးရွိပါတယ္။ ခ်င္းတြင္းျမစ္ေဘးမွာ အဓိက လုပ္ကုိင္စားေသာက္ၾကတဲ့ ေဒသခံေတြရဲ႕ စီးပြားေရးက စုိက္ပ်ဳိးေရးလုပ္ငန္း၊ ေရလုပ္ငန္းျဖစ္ၿပီးေတာ့ သယံဇာတရရွိတဲ့ ေဒသေတြဆီကုိ သြားေရာက္ရွာေဖြတဲ့သူေတြနဲ႕ ေစ်းေရာင္း ေစ်း၀ယ္လုပ္ငန္းေတြ ပဲျဖစ္ၾကပါတယ္။ ျမစ္နံေဘးမွာ ဆုိရင္ေတာ့ အခုလုိ အခ်ိန္မွာေတာ့ ေျမႏုကြၽန္းေတြမွာ စုိက္ပ်ဳိးေရးလုပ္ငန္းေတြလုပ္ေနတာ ျမင္ၾကရပါၿပီ။
“ကြၽန္မတုိ႔ရြာက အရင္ကေတာ့ ေရလုပ္ငန္း လုပ္တဲ့သူေပါေပမယ့္ အခုေတာ့ စုိက္ပ်ိဳးေရးလုပ္ငန္း လုပ္ကုိင္တဲ့သူမ်ားလာပါၿပီ။ ေရလုပ္ငန္းကလည္း ေလလံေၾကးနဲ႔ ငါးကလည္း သိပ္မရေတာ့ တြက္ေျခမကုိက္ၾက ေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ လုပ္တဲ့သူ နည္းသြားတာ” လုိ႔ ေလာင္းေကာင္းေက်းရြာသူက ေျပာျပပါတယ္။
ခ်င္းတြင္းျမစ္နံေဘးမွာ ေနထုိင္ၾကသူေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ ေယာက်္ားေလး အရြယ္ေရာက္လာရင္ ေရႊေမ်ာေတြရွိရာကုိ သြားၾကၿပီးေတာ့ အလုပ္လုပ္ၾကတာကလည္း မ်ားပါတယ္။ ေရႊေမ်ာကေန ခ်မ္းသာ လာခဲ့ရင္ဆုိတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္က သူတုိ႔ရဲ႕ ဘ၀ေတြေပါ့။ ဟုိယခင္တုန္းက ခ်င္းတြင္းျမစ္အတြင္းမွာ ေရႊေမ်ာေတြ လုပ္ကုိင္ခဲ့ၾကေပမယ့္ အခုေတာ့ ျမစ္အတြင္းမွာ ေရႊလုပ္ငန္းေတြကုိ လုပ္ခြင့္မျပဳေတာ့ပါဘူး။ အထက္ခ်င္းတြင္းဘက္ကုိ ခရီးသြားခဲ့ရင္ေတာ့ တစ္ခါတစ္ခါ ျမစ္အတြင္းကေန ေရႊလုပ္ငန္း လုပ္ကုိင္ေနသူေတြကုိေတာ့ ေတြ႕ေနၾကရဆဲပါ။
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေမာ္လုိက္ကေန အထက္ဘက္ ကင္းတပ္ရြာကုိ ေရွာ္လဗန္ေလး ငွားၿပီး သြားေတာ့ ေမာ္လုိက္ကေလးရြာရဲ႕ ေအာက္ဘက္ေရာက္ေတာ့ တစ္ပုိင္တစ္ႏုိင္လက္ ေလာင္းေရႊေမ်ာလုပ္ေနတဲ့ အဘုိးအုိနဲ႔ အဘြားအုိကုိေတြ႕လုိက္ရေတာ့ ေရွာ္လဗန္ေမာင္းသူကုိ ခဏရပ္ခုိင္းၿပီးေတာ့ သူတုိ႔ရွိရာ ဆိပ္ကမ္းကုိ ဆုိက္ကပ္ခဲ့ပါတယ္။ လက္ေလာင္းေရႊေမ်ာဆုိတာ တကယ္ေတာ့ တစ္ပုိင္တစ္ႏုိင္ ေရႊက်င္ၾကတာပါ။ ေမ်ာစဥ္ဆုိတာက ခပ္ေသးေသးပါ။ ျမစ္ကမ္းပါးမွာရွိတဲ့ ေရႊရွိႏုိင္တယ္လုိ႔ ယူဆရတဲ့ ေနရာေလးေတြ၊ သုိ႔တည္းမဟုတ္ အရင္က ေရႊလုပ္ငန္းလုပ္ကုိင္ခဲ့ၿပီး ေသာင္ခုံေတြေပၚေနတဲ့ေနရာေတြမွာ လင္ကုိယ္မယား ႏွစ္ေယာက္ လုပ္ကုိင္စားေသာက္ၾကတာေတြပါ။ ေရႊရတဲ့ ရက္လည္းရွိသလုိ ေရႊရခဲ့တယ္ဆုိရင္လည္း တစ္မႈန္၊ ႏွစ္မႈန္လုိ႔ ေျပာရေအာင္ကုိ စား၀တ္ေနေရး ေျပလည္႐ုံ နည္းနည္းပါးပါးရတဲ့ ေငြပမာဏေပါ့။ အဲဒီေငြေလးနဲ႔ သူတုိ႔ရဲ႕ စား၀တ္ေနေရးကုိ ေျဖရွင္းၾကရတာေပါ့ေလ။
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေရွာ္လဗန္ေပၚက ဆင္းလုိက္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔အတူ လုိက္ပါလာတဲ့ ေမာ္လုိက္က ဦးေမာင္ရဲ႕ မိတ္ေဆြလင္မယား ျဖစ္ေတာ့ ပုိၿပီးစကားေျပာရတာ အဆင္ေျပတာပါ့။ ေမ်ာစင္လုိ႔ ေျပာရမယ့္ ေမ်ာအေသး ေလးတစ္ခု ။ ဟြန္ဒါ ေရစုပ္စက္ေလးတစ္လုံး။ အင္၀ုိင္းႀကီးတစ္ခု၊ ဇလုံကန္ႀကီးတစ္ခုရယ္ ဓာတ္ဘူးတစ္ဘူးနဲ႔ ကြမ္းယာအိတ္ထည့္ထားတဲ့ ၾကြပ္ၾကြပ္အိတ္ထုတ္ေလး တစ္ခုသာပါတဲ့ အသက္ ၆၀ အရြယ္ လင္မယားႏွစ္ေယာက္။ “ရွိမယ္ထင္တဲ့ ေနရာလည္းျဖစ္ရမယ္။ ရြာနဲ႔လည္း သိပ္မေ၀းတဲ့ေနရာေပါ့။ တစ္ရက္ကုိ ဓာတ္ဆီတစ္ဘူး (တစ္လီတာဘူး) ကုန္တယ္။ တစ္ေထာင္က်ပ္ေပါ့။ ေရႊက တစ္ခါတစ္ခါရ တာေလး ျပန္သြင္းရင္ေတာ့ ေငြနဲ႔ဆုိရင္ ငါး ေထာင္၊ ေျခာက္ေထာင္ေလာက္ ရတတ္ပါတယ္။ မရတဲ့ေန႔ေတြလည္းရွိပါတယ္။ ဒီလုပ္ငန္း လုပ္တယ္ဆုိတာက တျခားလုပ္စရာ လုပ္ငန္း မရွိေတာ့လုိ႔ပါ။ စုိက္ပ်ဳိးေရးလုပ္ဖုိ႔ေတာ့ ေျမရွိေပမယ့္ မိသားစုျပႆနာနဲ႔ဆုိေတာ့ အဆင္မေျပဘူး” လုိ႔ အသက္ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္အရြယ္ အဘုိးအုိက ေျပာျပပါတယ္။
သူတုိ႔ ဒီလုိလုပ္ေနတာကလည္း ရြာက ဘာမွ မေျပာဘူးလားဆုိေတာ့ သူတုိ႔ မိသားစု ၀မ္းစာအတြက္ အလုပ္လုပ္ရတာဆုိေတာ့ ဘယ္သူမွလည္း လာတားတာ ဘာညာမရွိပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ သူတုိ႔ရတဲ့ေငြက တစ္ေန႔ကုိ ႏွစ္ေထာင္၀န္းက်င္ေလာက္ပဲ ရပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ သူတုိ႔အရြယ္က ဒီလုိ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း အလုပ္ေတြ လုပ္ရမယ့္ အရြယ္လည္း မဟုတ္ဘူးေလ။ သုိ႔ေပမဲ့ သူတုိ႔ရဲ႕၀မ္းေရးအတြက္ သူတုိ႔ခက္ခဲပင္ပန္းစြာ ရွာေဖြ စားေသာက္ေနၾကရတာေပါ့။
“႐ုိးလာဘက္မွာေတာ့ လုပ္ရင္နည္းနည္း ပုိရေပမယ့္ မသြားႏုိင္ေတာ့ဘူးေလ။ အဲဒီဘက္မွာလည္း လုပ္တဲ့သူေတြရွိပါတယ္။ အခု ဦးေလးတုိ႔ လုပ္တယ္ဆုိတာက ဒါကလြဲရင္ တျခားလုပ္စရာ မရွိလုိ႔ပါ” လုိ႔ ေျပာရင္း ေျမႀကီးတခ်ဳိ႕ကုိ ေဂၚျပားနဲ႔ ေကာ္ၿပီး ေမ်ာစင္ေပၚကုိ တင္ေနပါတယ္။
ေမ်ာစင္ေပၚကုိ တင္ထားတဲ့ ေျမႀကီး ေလး၊ ငါးေဂၚစာေလာက္ကုိ ဟြန္ဒါေရစုပ္စက္ေလးႏႈိးရင္း ေဖ်ာ္ခ်ေနပါတယ္။ “ကုိယ္ ေဖ်ာ္ႏုိင္ရင္ ေဖ်ာ္ႏုိင္သေလာက္ က်န္တယ္ဆုိေပမယ့္ စားဖုိ႔ေလာက္ပဲရတာပါ” လုိ႔ အဘြားအုိက ေရေႏြးၾကမ္းဓာတ္ဘူးထဲက ေရေႏြးကုိ ငွဲ႔ရင္းေျပာပါတယ္။ ေျမစာေတြကုန္ေတာ့မွ စက္ကုိရပ္လုိက္ပါတယ္။ အဲဒီေျမေတြ အေရေဖ်ာ္ခ်ၿပီး ေအာက္ဘက္မွာ ေမ်ာစာဖတ္လုိ႔ ေခၚတဲ့ အစိမ္းေရာင္ေကာ္ေဇာေပၚမွာ အမႈန္အမႊားေလးေတြ က်န္ခဲ့မွာေပါ့။ အဲဒီ ေကာ္ေဇာဖတ္ေတြကုိ ဇလုံထဲထည့္ၿပီး ေရနဲ႔ေဆးခ်လုိက္တာေပါ့ ။ အဲဒီေရေတြထဲက တခ်ဳိ႕ကုိ အင္၀ုိင္းနဲ႔ ၀ုိင္းပါတယ္။ ရလာတဲ့ အမႈန္အမႊား ေလးေတြကုိ ျပဒါးနဲ႔ ဖမ္းယူရတယ္လုိ႔ ရွင္းျပပါတယ္ ။ တကယ္ေတာ့ ေမ်ာလုပ္ငန္းဆုိတာ ေရစုိခံ၊ အပင္ပန္းခံၿပီး လုပ္ရတာပါ။ ဒီလုိ ခ်င္းတြင္းျမစ္နံေဘးမွာ ဆင္းရဲမြဲေတေနတဲ့ အဘုိးႀကီး၊ အဘြားႀကီးေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ား မ်ားရွိေလမလဲ။
“အိမ္မွာက ကုိယ့္ဟာနဲ႔ကုိယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဟုိကလာေပး ဒီကလာေပးနဲ႔ စားလုိ႔ ျဖစ္ေပမယ့္ ေျမးေလးတစ္ေယာက္ရွိတယ္ေလ ။ သမီးက ေသသြားေတာ့ သမက္ကလည္း မလိမၼာေတာ့ ဦးေလးတုိ႔ကပဲ ေစာင့္ေရွာက္ထားရတာ။ သူ႔အတြက္ ရွာရတာေပါ့” လုိ႔ အဘြားအုိက ေျပာပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔လည္း သူတုိ႔လုပ္ငန္းစဥ္ကုိ ေမးျမန္းစကားေျပာၿပီးေတာ့ ခရီးဆက္ဖုိ႔ လုပ္ရပါတယ္။ ခ်င္းတြင္းျမစ္ကမ္းနံေဘးမွာ ေလာဘေၾကာင့္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ေတြ ပ်က္စီးေအာင္ ေရႊလုပ္ငန္းေတြ ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ တခ်ဳိ႕လည္း က်န္ရွိေနပါေသးတယ္။ မေန႔ညကေတာ့ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က ေဖ့စ္ဘြတ္ မက္ဆင္ဂ်ာကေန ဓာတ္ပုံပါပုိ႔ၿပီးေတာ့ သတင္းေပးလာပါတယ္။
“ေရႊေမ်ာလုပ္တဲ့ ေရႊေဖာင္ေတြတုံဟဲ နားေလးမွာ ေတြ႕ခဲ့တယ္။ ဘယ္ေနရာမွာ လုပ္ၾကမလဲ ဘယ္ဆီကုိသြားၿပီးလုပ္ၾကမွာလဲ ဆုိတာမသိဘူး။ စုံစမ္းၾကပါဦး၊ တကယ္ေတာ့ အဲဒီလုိ ေရႊေဖာင္ေတြနဲ႔က အစုိးရက လုပ္ခြင့္မျပဳထားဘူးလုိ႔ သိရပါတယ္။ အဲဒါေတြနဲ႔သာ လုပ္လုိ႔ရွိရင္ ေရလမ္းေၾကာင္းေတြေတာ့ ပ်က္ၿပီ” ဆုိၿပီး ပုံနဲ႔တကြ ပုိ႔လာပါတယ္။
အဲဒီလုိ ၀ိသမေလာဘနဲ႔ လူေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဒီလုိလူေတြမ်ားခဲ့လုိ႔လည္း ခ်င္းတြင္း ျမစ္ႀကီး ပ်က္စီးခဲ့ရတာ၊ ခ်င္းတြင္းျမစ္ေရေတြ ေနာက္ေနၾကတာေပါ့။ သုိ႔ေပမဲ့ အခုလုိ တစ္ပုိင္တစ္ႏုိင္ စား၀တ္ေနေရးအတြက္လုပ္ေနတဲ့သူေတြကုိ ျပႆနာလုိက္ရွာေနလုိ႔ ၿပီးမွာ မဟုတ္ပါဘူး။
ခ်င္းတြင္းျမစ္နံေဘးက ဘ၀ေတြက ဘယ္ေလာက္မ်ား တုိးတက္လာေနၿပီလဲ။ ခ်င္းတြင္းျမစ္နံေဘးကေဒသခံေတြရဲ႕ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ေတြက ဘယ္ေလာက္ပ်က္စီးသြားၿပီလဲ။ ေရရွည္မွာ ခ်င္းတြင္းျမစ္နံေဘးက ေဒသခံေတြ တုိးတက္ေရးကုိ ဘယ္လုိမ်ား စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ထားပါသလဲ။ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး တုိးတက္လာဖုိ႔ ၊ ခ်င္းတြင္းျမစ္ႀကီးလည္း သဘာ၀အတုိင္း ဆက္လက္စီးဆင္းႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ ဘယ္လုိအစီအစဥ္မ်ား ရွိေနပါသလဲ။ ျမစ္နံေဘးက ေဒသခံရဲ႕ဘ၀ေတြ တုိးတက္ဖုိ႔ဆုိတာ ခ်င္းတြင္းျမစ္ႀကီး သဘာ၀အတုိင္း တည္ရွိႏုိင္မႈအေပၚ မူတည္ေနပါတယ္။ ခ်င္းတြင္းျမစ္ႀကီးနဲ႔အတူ ေဒသခံေတြရဲ႕ ဘ၀ေတြတုိးတက္လာဖုိ႔အတြက္ ေတြးေတာရင္းနဲ႔ ေရွာ္လဗန္ႏွင့္ ခရီးဆက္ခဲ့ပါတယ္။
Writer:
ကိုဆူး(ခ်င္းေတာင္ေျခ)
ကြ်န္ေတာ္သိ၊ကြ်န္ေတာ္တတ္၍ ေရးသားျခင္းမဟုတ္ပါခင္ဗ်ာ။ ကြ်န္ေတာ္ေလ့လာမိသမွ်ကို စာဖတ္သူမ်ားျပန္လည္ေလ့လာမိေစရန္ ျပန္လည္မွ်ေဝျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ့္ပို႕စ္တစ္ခုခ်င္းစီအတြက္ မူရင္းေရးသားသူမ်ားကို အထူးေက်းဇူးဥပကာရတင္ရွိပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ ေအာင္ျမင့္ျမတ္(Myanmar Youths) Ph-09256480246
Post a Comment