အင္းဝျမိဳ႕ေဟာင္းဆီက ဘံုျပတ္ သမ တို႕ဘဝ
အင္း၀ၿမိဳ႕႐ိုးအနီးမွ ဘုံျပတ္တစ္စင္းကို ေတြ႕ရစဥ္
ဖုန္တေထာင္းေထာင္းထေနတဲ့ လွည္းလမ္းထက္က အညာေဒသ တေပါင္းလရဲ႕ အပူဒဏ္ကိုအန္တုရင္း ျမင္းလွည္းတစ္စီးကို ဟန္ခ်က္ညီညီ တေရြ႕ေရႊ႕ ခရီးႏွင္ေနသည့္ ျမင္ကြင္းက သာမန္ထက္ ထူးျခားေနသည္။ ဖုန္ထူထူလမ္းႏွင့္ ခ်ဳိင့္ခြက္မ်ားတင္းၾကမ္းႏိုင္လွေသာ လမ္းမထက္က ျမင္းဇာက္ႀကိဳးကို ဆုပ္ကိုင္၍ ႏိုင္ငံျခားသားခရီးသြားမ်ား၏ လိုရာခရီးကို ပို႔ေဆာင္ေပးေနေသာ လက္ေခ်ာင္းပုိင္ရွင္မ်ား သို႔တည္းမဟုတ္ ျမင္းလွည္းေမာင္းႏွင္ေနသူတို႔မွာ အမ်ဳိးသမီး ျမင္းလွည္းသမမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။
ထိုထိုေသာ ျမင္ကြင္းမ်ားကို ဧရာ၀တီျမစ္မႀကီးအတြင္းသို႔ ဒု႒၀တီျမစ္ေပါင္းဆံု စီး၀င္ရာအနီးရွိ အင္း၀ၿမိဳ႕ေဟာင္းတြင္ ေတြ႕ရွိ ရမည္ျဖစ္ၿပီး ပုခက္လြဲေသာလက္တစ္စံုတုိ႔၏ နိစၥဓူ၀ေန႔ရက္တုိင္းသည္ ႏွင္တံကို ဆုပ္ကိုင္စြဲလို႔ ျဖတ္သန္းေလွ်ာက္လွမ္းရင္း တစ္၀မ္းတစ္ခါးလား သမုဒၵရာ ၀မ္းတစ္ထြာလား ဆိုသည္ကေတာ့ ေ၀ခြဲရခက္လွမည္ ျဖစ္သည္။
မႏၲေလးၿမိဳ႕၏ အေနာက္ေျမာက္ဘက္ ဧရာ၀တီျမစ္ကမ္းနံေဘးတြင္ရွိေသာ ရတနာ ပူရအင္း၀ၿမိဳ႕ေဟာင္းသို႔ ရန္ကုန္ - မႏၲေလး အျမန္လမ္းမွတစ္ဆင့္ျဖစ္ေစ၊ အိုးတုတၱန္းလမ္းမွ ျမစ္ငယ္ျမစ္ (ဒု႒၀တီျမစ္) အား စက္ေလွျဖင့္ ကူး၍ျဖစ္ေစ လမ္းႏွစ္သြယ္ျဖင့္ သြားေရာက္ႏိုင္သည္။
အညာေဒသတခ်ဳိ႕တြင္ ေပ်ာက္ကြယ္လု နီးနီးအေျခအေနတြင္ ရွိေနေသာ ျမင္းလွည္းအေျမာက္အျမားကို အင္း၀ၿမိဳ႕ေဟာင္းတြင္ေတာ့ ဘိုးဘြားဘီဘင္ေဘာင္ဆက္ အလုပ္တစ္ခုအေနျဖင့္ တည္ရွိေနဆဲျဖစ္ၿပီး ျမင္းလွည္းအစီးေပါင္း ၂၀၀ ခန္႔ရွိသည့္အနက္ အမ်ဳိးသမီး ျမင္းလွည္းေမာင္းသူမ်ား အေယာက္ ၃၀ ခန္႔ရွိေပသည္။ ယခင္က ေတာင္ယာလုပ္ငန္းမ်ား အခါေကာင္းခဲ့စဥ္၌ ေတာင္သူသိမ္းခ်ိန္၊ ေတာင္သူစိုက္ခ်ိန္တို႔တြင္ ေက်းရြာအတြင္း ျဖတ္သြားသည့္ ေတာင္သူမ်ား အဆာေျပစားဖို႔ရန္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားတို႔သည္ မုန္႔ပဲသေရစာမ်ား၊ အေၾကာ္အေလွာ္မ်ား ျပဳလုပ္ကာ ေရာင္းခ်ခဲ့ၾကသည္။ စား၀တ္ေနေရးလည္း အဆင္ေျပေျပရွိခဲ့ၾကသည္။ ရာသီဥတု ေဖာက္ျပန္ျခင္းႏွင့္ လယ္ယာလုပ္ငန္းခြင္အတြင္း စိုက္ပ်ဳိးရိတ္ သိမ္းမႈမ်ား တစ္စတစ ေလ်ာ့က်လာမႈေၾကာင့္ ေက်းရြာမ်ားတြင္ ျမင္ေတြ႕ရေလ့ရွိသည့္ မုန္႔ပဲသေရစာ ေရာင္းခ်သူမ်ားေစ်းကြက္ ေပ်ာက္ကြယ္လာခဲ့ေတာ့သည္။ ယင္းအေျခအေနႏွင့္ တစ္ပါတည္း ကြၽဲကူးေရပါျဖစ္လာေသာ ကုန္ေစ်းႏႈန္းလည္းႀကီးလာသျဖင့္ ေရွး႐ိုးစြဲအတိုင္း အမ်ဳိးသမီးမ်ား အိမ္တြင္း၌ေန၍ အိမ္မႈကိစၥမ်ားကို လုပ္ကိုင္ရန္ မျဖစ္ေတာ့သည့္အေလ်ာက္ သမုဒၵရာ ၀မ္းတစ္ထြာအတြက္ ျမင္းလွည္းေပၚတက္ထိုင္ရင္း ျမင္းဇက္ႀကိဳးကို ကိုင္ခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
အမ်ဳိးသမီးေမာင္းသည့္ ျမင္းလွည္းဆိုေသာ္ျငားလည္း အမ်ိဳးသားေမာင္း ျမင္းလွည္းမ်ားႏွင့္တန္းတူ ျမင္းလွည္းဂိတ္မွ သတ္မွတ္ထားသည့္ စည္းကမ္းအတိုင္းအတိအက် လိုက္နာၾကရကာ စီနီယာအတုိင္း အလွည့္က် ေစာင့္ၾကရသည္။ စီနီယာအလွည့္က်ျဖင့္ ေမာင္းႏွင္ထြက္ရသည္ျဖစ္သျဖင့္ ထိုအမ်ဳိးသမီး ျမင္းလွည္းသမတို႔သည္လည္း သူတို႔၏ အလွည့္က် နံပါတ္စဥ္မေရာက္မခ်င္း ျမင္းလွည္းသမားတို႕ႏွင့္အၿပိဳင္ ေနပူပူေအာင္တြင္ ေစာင့္စားၾကရသည္။ ျမင္းလွည္းေမာင္းအခေၾကးေငြမ်ား ေကာက္ခံရာတြင္လည္း အျခားေသာ အမ်ဳိးသားေမာင္းျမင္းလွည္းမ်ားနည္းတူ ႏွစ္နာရီလွ်င္ က်ပ္ ၁၀၀၀၀ ေကာက္ခံခြင့္ရွိၿပီး သတ္မွတ္ႏွစ္နာရီထက္ မိနစ္သံုးဆယ္ေက်ာ္လွ်င္ က်ပ္ငါးေထာင္၊ တစ္နာရီေက်ာ္ပါက က်ပ္တစ္ေသာင္းသာ တန္းတူညီမွ် တိုး၍ေကာက္ခံခြင့္ရွိၾကသည္။ ကိုယ္ပိုင္ ျမင္းလွည္းရွိသူတို႔အဖို႕ ႏွစ္နာရီေမာင္းပို႔ၿပီး ေငြက်ပ္တစ္ေသာင္းအား ျမင္းလွည္းေမာင္းသမတို႔၏ အိမ္မႈကိစၥအ၀၀ မိသားစုအေရးအတြက္ လိုအပ္သည္မ်ား ၀ယ္ျခမ္းျခင္းျပဳႏိုင္ေသာ္လည္း သူတစ္ပါး၏ ျမင္းလွည္းကို ငွားေမာင္းရသူအဖို႕ အမ်ဳိးသားမ်ားနည္းတူ ေငြက်ပ္ သံုးေထာင္သာရၾကေပသည္။
ခရီးသြားဧည့္သည္မ်ား ျမင္းလွည္းလာေရာက္ငွားရမ္းပါက အမ်ဳိးသမီးျမင္းလွည္းသမတို႔သည့္ အျခားေသာအမ်ဳိးသား ျမင္းလွည္းသမားမ်ားထက္ ပို၍ဂ႐ုစိုုက္တတ္ၾကသည္။ ျမင္းလွည္းေပၚမွ အတက္၊ အဆင္းေသာ္လည္းေကာင္း လက္ကိုတြဲ၍တက္ေစ၊ ဆင္းေစသည္။ ျမင္းလွည္းေမာင္းေနရင္း ပါလာသည့္ ခရီးသြားဧည့္သည္တို႕၏ အေျခအေနကိုၾကည့္၍ သူတို႔က ခဏရပ္ေပးပါဆိုရင္ ရပ္ေပးၿပီးေစာင့္ၾကရသည္။ ထိုကဲ့သို႔ ဂ႐ုတစိုက္ရွိၿပီး စည္းကမ္းမ်ားကို အမ်ိဳးသားမ်ားနည္းတူ တစ္သေ၀မသိမ္း လိုက္နာၾကေသာ္ ျငားလည္းပဲ ျမင္းလွည္းစီးလာသူတို႔၏ ၿငိဳျငင္မႈကို ခံရတတ္စျမဲ။ မိန္းမသားေပမယ့္ ေယာက်္ားသားမ်ားနည္းတူ ျမင္းလွည္းကို ေကာင္းမြန္စြာ အတိမ္းအေစာင္းမရွိ ေမာင္းႏွင္ႏိုင္ေသာ္လည္းပဲ ခရီးသြားဧည့္သည္တို႔သည္ အမ်ဳိးသမီးေမာင္းမည့္ ျမင္းလွည္းဟုသိလွ်င္ျဖင့္ ျမင္းလွည္းေျပာင္းေပးရန္ ေတာင္းဆိုတတ္ၾကသည့္ အခါမ်ားလည္း မနည္းမေနာ။ ထိုကဲ့သို႔ ေတာင္းဆိုလာလွ်င္ အျခားေသာ အမ်ဳိးသားေမာင္းသည့္ ျမင္းလွည္းတစ္စီးစီးျဖင့္ ေနရာလဲေပးရင္း သူမတို႔၏ ျမင္းလွည္းအလွည့္ တစ္ဖန္ျပန္လည္က်ေရာက္ရန္ ထပ္ေစာင့္ၾကရျပန္ေတာ့သည္။
အင္း၀က ဘုံျပတ္သမ
“ႀကီးႀကီးတို႔ကို တခ်ိဳ႕က မႀကိဳက္တာေတြရွိတယ္။ အမ်ိဳးသမီးေတြ ေမာင္းတာမစီးတာတို႕ ဘာတို႔ေပါ့။ အဲ့လိုရွိလာရင္လည္း ခရီးသည္ စိတ္ႀကိဳက္ျမင္းလွည္းကို ေျပာင္းေပးလိုက္ရတယ္။ ဒီတစ္ခါ မေမာင္းရေပမယ့္ ေနာက္ဧည့္သည္လာရင္ ေမာင္းရမွာပဲဆိုၿပီး ေနာက္ဆုတ္ေပးရတာေပ့ါ” ဟု ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ မွစတင္၍ ျမင္းလွည္းေမာင္းခဲ့သည့္ ေဒၚႏုႏုက ျမင္းလွည္းေမာင္းရာတြင္ ၾကံဳေတြ႕ရသည့္ ႏွင့္ပတ္သက္၍ ေျပာျပသည္။
ေဒၚႏုႏုသည္ သားႏွစ္ေယာက္၊ တူ၊ တူမ ေတြျဖင့္ ယခင္ကမုန္႔ပဲသေရစာမ်ားကို ေရာင္းခ်ခဲ့သည္။ ေဒၚႏုႏု၏ အမ်ဳိးသားျဖစ္သူက ျမင္းလွည္းေမာင္းရင္း မိသားစုတစ္ႏိုင္တစ္ပိုင္ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ၾကသည္။ ေတာင္သူမ်ား အလုပ္ဆင္းခ်ိန္၊ ျပန္ခ်ိန္တို႔တြင္ ေဒၚႏုႏု၏ဆိုင္တြင္ မုန္႔ပဲသေရစာမ်ားကို ၀ယ္စားၾကသျဖင့္ ေဒၚႏုႏု၏ စီးပြားေရး အဆင္ေျပေျပ ရွိခဲ့သည္။ ေနာက္ပိုင္းေတာင္သူမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္လာခ်ိန္တြင္ ထိုမုန္႔ပဲသေရစာမ်ား ယခင္ကဲ့သို႔ မေရာင္းရေတာ့သျဖင့္ စီးပြားေရး အေျခအေနေျပာင္းလဲဖို႔ စဥ္းစားလာရသည္။ တစ္ခ်ိန္က ထြန္းေတာက္ခဲ့ဖူးေသာ္လည္း ယခုအခ်ိန္သမယတြင္ ေတာမက်ၿမိဳ႕မက်သည့္ အင္း၀ၿမိဳ႕ေဟာင္း၌ အျခားေသာစီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားလည္း တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ မျဖစ္လွသည္မို႔ ျမင္းလွည္းေမာင္းသည့္ဘက္သို႔ အန္တီေဒၚႏုႏုအျပင္၊ သားႏွစ္ေယာက္၊ တူ၊ တူမေလးေယာက္တို႔အားလံုး ေျခစုန္ပစ္၍ ၀င္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုေခတ္၌ ျမင္းလွည္း တစ္စီးတစ္ေခါက္လွ်င္ က်ပ္ငါးရာသာရခဲ့သျဖင့္ က်ပ္တည္းမႈမ်ား ရွိခဲ့ၾကေသာ္လည္း အျခားအလုပ္မ်ား မည္မည္ရရမရွိသည္မို႔ ေခြၽတာစားေသာက္ရင္း ေမာင္းႏွင္ခဲ့ရသည္ဟု အင္း၀ၿမိဳ႕ေဟာင္း၌ ပထမဆံုးအမ်ိဳးသမီး ျမင္းလွည္းေမာင္းျဖစ္ခဲ့သည့္ ေဒၚႏုႏု၏ ေျပာျပခ်က္ကယခင္ႏွင့္ ယခုေခတ္၏ ကြာဟေျပာင္းလဲလာခဲ့ပံုကို ထင္ဟပ္ေစသည္။
ယခုအခါ ထိုသားႏွစ္ေယာက္၊ တူ၊ တူမတို႔သည္ ကိုယ္စီအိမ္ေထာင္က်ၿပီး ၿမိဳ႕ေပၚတက္ကာ လုပ္ကိုင္ရလြယ္ကူၿပီး သက္သာသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ေျပာင္းလဲလုပ္ကိုင္ခဲ့ၾကသျဖင့္ အန္တီေဒၚႏုႏုသာလွ်င္ ျမင္းလွည္းေမာင္းရင္း က်န္ရစ္ခဲ့ရွာသည္။ စစ္စစ္ျမင္းလွည္းေမာင္းျခင္းသည္ တြက္ေျခမကိုက္ၾကေပ။ ျမင္းလွည္းတစ္ေခါက္ ေမာင္းလွ်င္ရသည့္ က်ပ္တစ္ေသာင္းမွာ ျမင္း၏၀မ္းစာအတြက္ ပဲေရေမာ္၊ ေကာက္႐ိုး၊ ဖြဲမ်ားေကြၽးရၿပီး ည၊ မနက္ ေလးပိႆာခန္႔ကုန္ကာ က်ပ္ ၅၀၀၀ ခန္႔မွာ ျမင္းအတြက္ျဖင့္ပင္ ျပန္လည္အသံုးျပဳၾကရသည္။ က်န္သည့္ က်ပ္ ၅၀၀၀ ကိုသာလွ်င္ မိသားစုအတြက္ ၀မ္းျခမ္းျခင္းျပဳၾကရသည္။ ႏိုင္ငံျခားသားခရီးသြား ဧည့္သည္မ်ား လာေရာက္လည္ပတ္မႈမ်ားသည့္ အခ်ိန္အခါမ်ဳိးတြင္ တစ္ေန႔လွ်င္ ျမင္းလွည္းတစ္ေခါက္ ပံုမွန္ေမာင္းထြက္ခြင့္ရေသာ္လည္း ခရီးသြားဧည့္သည္မ်ား နည္းပါးသည့္ ေႏြေခါင္ေခါင္မ်ားတြင္ ျမင္းလွည္းတစ္ ေခါက္ထြက္ဖို႔ရာ မေသခ်ာမေရရာေပ။ ထိုအခါမ်ဳိးတြင္ ေငြတိုးေခ်းကာ စားေသာက္ၾကရသည္။ တစ္ေဆာင္းသစ္၍ ခရီးသြားဧည့္သည္မ်ား ျပန္လည္မ်ားျပားလာၿပီး အဆင္ေျပသည့္ အခိုက္တြင္ ဆပ္စရာ၊ ေပးစရာမ်ားေပးရင္းျဖင့္ သံသရာလည္ခဲ့ၾကရသည္။
“တကယ္ေတာ့ အလုပ္အကိုင္ေတြမရွိ၊ အလုပ္အကိုင္ေတြခက္ခဲလို႔သာ သူသူငါငါ ျမင္းလွည္းေတြေထာင္ၿပီး ေမာင္းၾကရတာ။ တြက္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ျမင္းလွည္းသမားက မကိုက္ပါဘူး။ ျမင္းရဲ႕အစာဖိုးနဲ႔ လူစားတာနဲ႔ မေလာက္ငဘူး” ဟု ျမင္းလွည္းေမာင္းခဲ့သည္မွာ ငါးႏွစ္ခန္႔ရွိျပီျဖစ္သည့္ အန္တီေဒၚစိုးၾကည္က ျမင္းလွည္းသမတို႔၏ စီးပြားေရး အေျခအေနခက္ခဲၿပီး ေခ်းငွားစားေသာက္ေနရပံုကို ရွင္းျပေလသည္။
တစ္ခ်ိန္က မိသားစုတစ္စုတြင္ အိမ္ေထာင္ဦးစီး အမ်ဳိးသားတစ္ဦး၏ လုပ္ချဖင့္ တစ္မိသားစုလံုး အဆင္ေျပသည္ဟု ေျပာစမွတ္ရွိခဲ့ၾကားဖူးခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ယခုေခတ္တြင္ေတာ့ တစ္မိသားစုလံုး ၀ိုင္း၀န္းႀကိဳးစား လုပ္ကိုင္စားခဲ့ၾကေသာ္လည္း အဆင္မေျပခဲ့ၾကေပဟု အနာဂတ္လူငယ္မ်ား၏ စကား၀ိုင္းတြင္ ပါ၀င္လာမည္ ျဖစ္ေပေတာ့သည္။
နံနက္ခင္းေနထြက္မွ ေန၀င္သည္အထိ ျမင္းလွည္းေပၚထိုင္ရင္းေဘးက ျမင္းလွည္းေမာင္းေဖာ္ေတြျဖင့္ စကားေျပာရင္း ေစာင့္ခဲ့ရသည့္ေန႔ေတြ ထိုအမ်ဳိးသမီး ျမင္းလွည္းေမာင္းသမမ်ားအတြက္ မ်ားလွပါဘိတကား။ ေနမင္း၏ အလင္းေရာင္ ကြယ္ေပ်ာက္လုနီးနီး အခ်ိန္အထိ ေစာင့္ဆိုင္းခဲ့ရေသာေန႔မ်ားလည္း မေရတြက္ႏိုင္ခဲ့ေပ။ ေနာင္လာမည့္ အနာဂတ္ေန႔ရက္မ်ားအတြက္ မည္သည့္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကိုမွမထားရဲဘဲ တစ္ေန႔တာ အဆင္ေျပေစဖို႔ရန္ ဆုေတာင္းခဲ့သည့္ အႀကိမ္မ်ားလည္း မေရတြက္ႏိုင္ၾကေေတာ့ေပ။
သကၠရာဇ္ ၇၂၆ ခုႏွစ္တြင္ တည္ေထာင္ခဲ့သည့္ တစ္ခ်ိန္က အင္း၀မင္းေနျပည္ေတာ္ႀကီးသည္ ယခုအခ်ိန္၌ ေမွးမွိန္ေနရွာေပေတာ့သည္။ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀၀ ေက်ာ္ၿပီျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ မင္းအဆက္ဆက္ တည္ေဆာက္ခဲ့ၾကေသာ သမိုင္း၀င္အေဆာက္အအံုမ်ားလည္း ခပ္ယဲ့ယဲ့ျဖင့္ ေမွးမွိန္ေဖ်ာ့ေတာ့လာေနၿပီး အင္း၀ၿမိဳ႕ေဟာင္းအေျချပဳ ဘံုျပတ္သမတို႔အနာဂတ္မွာလည္း ခပ္၀ါး၀ါးပင္ဟု ဆိုႏိုင္ေပသည္။
Writer:
■ ေဟမာန္ဦး
Credit - Eleven Media Group
ေအာင္ျမင့္ျမတ္(Myanmar Youths)
Post a Comment