တစ္ခါတစ္ေလ
ပုဂၢလိက ကုမၸဏီ တစ္ခု၏ ေသြးလွဴဒါန္းပြဲတြင္ ပါ၀င္လွဴဒါန္းေနေသာ ကုမၸဏီ ၀န္ထမ္းမ်ားအား ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-သင္းၿဖိဳး)
ဘ၀ခရီးလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ကူးလူးျဖတ္သန္းရာတြင္ တစ္ခါတစ္ရံေတာ့ အံ့အားသင့္ဖြယ္ ကိစၥမ်ားအား ၾကံဳေတြ႕ရတတ္သည္။ အေသးအမႊားလည္းျဖစ္၊ အေရးပါ အရာေရာက္ျခင္းလည္း မရွိဟု ဆိုႏိုင္ေသာ ကိစၥမ်ားစြာ ရွိတတ္သည္။ အမ်ားအျမင္မွာေတာ့ ဘာမွ မဟုတ္ေသာ္လည္း စာေရးသူအတြက္မူ အံ့အားသင့္စရာ အေၾကာင္းရွိခဲ့သည္။ ယင္းမွာ “တစ္ခါတေလ” ေခါင္းစဥ္ပါ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္အား ထိုစဥ္က မည္သည့္မဂၢဇင္းတိုက္ကိုမွ် ေပးပို႔ခဲ့ျခင္း မရွိဘဲ မိမိဗလာစာအုပ္ထဲ၌သာ ေရးသားသိမ္းဆည္းထားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ မဂၢဇင္း၊ ဂ်ာနယ္၊ စာေစာင္ အမ်ားဆံုးထြက္ၿပီး ေရာင္းအားအေကာင္းဆံုးဟု ဆိုႏိုင္ေသာ ၁၉၈၀ ျပည့္လြန္၀န္းက်င္၌ စာတစ္ပုဒ္၊ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို ေရးပို႔ရာတြင္ မဂၢဇင္းအယ္ဒီတာမ်ား၏ စားပြဲ သို႔မဟုတ္ လက္ထဲမွတစ္ဆင့္ ေအာင္ျမင္၀င့္ၾကြားစြာ ျဖတ္သန္း၍ အေရြးခ်ယ္ ခံရရန္ ဆိုသည္မွာ အလြန္ခက္ခဲေသာ အလုပ္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ ထို အယ္ဒီတာတို႔၏ စားပြဲေဘးရွိ အမႈိက္ျခင္းထဲသို႔သာ လံုးေထြးခံရကာ နိဂံုးခ်ဳပ္ ေရာက္ရွိသြားခဲ့သည္။
ရွိေစ။ “တစ္ခါတေလ” ကဗ်ာတြင္ မွ်ေ၀ျခင္း အေၾကာင္းအား ေရးခဲ့သည္ ဆိုေသာ္လည္း ယခုကဲ့သို႔ ေလးေလးနက္နက္ မေတြးခဲ့မိ႐ိုး အမွန္ပင္။ ကဗ်ာ၏ ေရွ႕ပိုင္းႏွစ္ပိုဒ္အား ဦးစြာေဖာ္ျပၿပီးမွ ဆက္လက္တင္ျပ ေဆြးေႏြးပါမည္။
“တစ္ခါတေလ”
လူဆိုတာေလ ….
မွ်ေ၀တတ္တဲ့ သတၱ၀ါ။
ရင္ထဲသိုထား၊ ခံစားရခ်က္
ထြက္သက္၀င္သက္၊ ဒက္ခနဲဖမ္း
၀မ္းသာ၀မ္းနည္း၊ ဆီးၿပီးဖြင့္ဟ
ေ၀မွ်ေပးတတ္တယ္။
တစ္ခါတေလ….
ေႏြလိုပူျပင္း၊ ျပင္တလင္းမွာ
ေျခနင္းဗလာ၊ ေ၀ျပာမ်က္စိ
ႏံုးေခြခ်ည့္လို႔၊ နတၳိဗလာ
ေျခရာဦးပဲ့၊ ပန္းတိုင္မဲ့တဲ့
ယဲ့ယဲ့သနစ္၊ သည္အျဖစ္ကို
လွစ္ဆိုလႊင့္ၾကဲ၊ မွ်ေ၀ခြဲရင္
ရင္ထဲေပါ႔သြားသလိုလို။
သတၱေလာကဟုေခၚသည့္ ဤေလာကႀကီးတြင္ လူဟူေသာသက္ရွိႏွင့္ အျခားသက္ရွိျဖစ္ေသာ တိရစၦာန္တို႔အား ခြဲျခားထားသည္။ သက္ရွိသတၱ၀ါ ႏွစ္မ်ိဳးသည္ မည္သို႔ ကြဲျပားျခားနားသနည္း။ “အသိ” ရွိပံုခ်င္းက အတူတူပင္ ရွိေစကာမူ အသိေပၚ အေျခခံေသာ ဉာဏ္အဆင့္ခ်င္း မတူျခင္းကို သဘာ၀က ခြဲျခားေပးထားသည္။
တိရစၦာန္၏ အသိထဲတြင္ စားေရး၊ ေနေရးအနက္ စားေရးကို အဓိကထားေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။ လူတို႔ကမူ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈ ေပၚထြန္းလာၿပီးေနာက္ အစားအေနအျပင္ ၀တ္ေရးပါ ပါ၀င္လာသည့္ျပင္ လူမႈဘ၀ဟူ၍ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ႀကီးပြားေရး အတြက္ပါ အစဥ္အျမဲ ႀကံေဆာင္လာၾကသည္။
က်ားတို႔ ျခေသၤ့တို႔မည္သည္ ရွင္သန္ေရးအတြက္ သားေကာင္အား ဖမ္းဆီးသတ္ျဖတ္ စားေသာက္ရာတြင္ အျခားအလားတူ တိရစၦာန္တို႔အား မွ်ေ၀ေပးေလ့ မရွိေပ။ အျခား တိရစၦာန္တစ္ေကာင္ အနားသို႔ ခ်ဥ္းကပ္လာလွ်င္ အခ်င္းခ်င္း ေစာင္းေျမာင္း ဟိန္းေဟာက္ေလ့ ရွိသည္။ ယင္းသည္ပင္ သူတို႔၏ သဘာ၀ ျဖစ္ေသာ လူကဲ့သို႔ အသိမရွိျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ လူဟူေသာ သတၱ၀ါမူကား မူလကတည္းက အသိဉာဏ္နက္နဲ သိမ္ေမြ႕မႈ၏ တိုက္တြန္းေစ့ေဆာ္မႈေၾကာင့္ မည္သို႔က်င့္ၾကံ ေနထိုင္သင့္သည္ ဆိုသည္ကို လက္ခံၿပီး ျဖစ္သျဖင့္ အတၱတရားအား ေနရာတိုင္းတြင္ ေရွ႕တန္းမတင္ဘဲ မွ်ေ၀ျခင္းတရားကို ရံဖန္ရံခါ က်င့္ၾကံရမည္ဟု နားလည္ထားၿပီး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
လူတစ္ဦးခ်င္း အျပန္အလွန္ မွ်ေ၀ကာ အက်ိဳးျပဳ လုပ္ေဆာင္ျခင္းအျပင္ က်န္းမာေရးဆိုင္ရာ ေကာင္းက်ိဳးသက္ေရာက္ေစမည့္ ရာသီဥတု ေျပာင္းလဲမႈ တိုက္ဖ်က္ေရး သမိုင္း၀င္ သေဘာတူညီခ်က္ တစ္ရပ္ကို မၾကာမီကပဲ စတင္အသက္၀င္ေစရန္ ကမၻာ့ႏိုင္ငံ အားလံုးနီးပါးက တညီတညြတ္တည္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသာ လူသား (Man-kind) တစ္ရပ္လံုးအတြက္ မွ်ေ၀ရြက္ေဆာင္ခဲ့မႈ ျဖစ္ရပ္လည္း ရွိသည္။ အဆိုပါ ပါရီသေဘာတူညီခ်က္ကို လူသားေကာင္းက်ိဳးအတြက္ မွ်ေ၀လိုက္ျခင္းေၾကာင့္ လာမည့္ ၁၅ ႏွစ္အတြင္း ကာဗြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုက္ ထုတ္လႊတ္မႈ သိသာစြာ ေလ်ာ့နည္းသြားမည္ဟု သက္ဆိုင္ရာ ပညာရွင္က ေျပာၾကားသည္။
တစ္ခါ တေလ….
သစ္ရြက္ေျခြေလာင္း၊
ခ်မ္းခိုက္ေဆာင္းမွာ
ေအာင္းေကြးေစာင္ျခံဳ၊ ခိုလႈံေပ်ာ္ရ
ဘ၀ေမြ႕ရာ၊ ဆူးမပါတဲ့
ေရႊၾကာပင္တင့္၊ ငြါးစြင့္အေျခ
ခြင့္လမ္းေတြနဲ႔
စံေနျမက္ျမက္၊ ခံစားခ်က္ကို
မွ်လ်က္ ၾကည္ႏူးတတ္ျပန္တယ္။
(၂၂ - ၁၁ - ၁၉၈၃)
‘မွ်ေ၀မႈ’ ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ကဗ်ာတြင္ ေရးသားထားရာ၌ ဆင္းရဲမြဲေတသည္ျဖစ္ေစ၊ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀သည္ျဖစ္ေစ မွ်ေ၀တတ္သူသာလွ်င္ အမွန္စင္စစ္ လူျဖစ္သည္ဟု ေဖာ္က်ဴးထားသည္။
ဆူးမပါေသာ ေမြ႕ရာေပၚတြင္ ေဆာင္းအခ်မ္းအားေစာင္ျဖင့္ ကာကြယ္လႊမ္းၿခံဳႏိုင္သည့္ ေရႊၾကာပင္ဘ၀ ပိုင္ဆိုင္သူသည္ သူ၏ ဘ၀အစိတ္အပိုင္း အခ်ိဳ႕အား မိမိထက္ နိမ့္က်သူမ်ားသို႔ မွ်ေ၀ေပးသည္ ဆိုပါက လူဟု ေခၚႏိုင္ေပမည္။
သို႔ေသာ္ မွ်ေ၀သည္ကား မွ်ေ၀ပါ၏၊ တန္ျပန္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ျဖင့္ ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းမႈ အေပၚ မ႐ိုးမသား အစြန္းအထင္း ညစ္ထည္းမႈမ်ား ပါ၀င္ေရာေႏွာၿပီဆိုပါက ထိုမွ်ေ၀ျခင္းသည္ မွ်ေ၀ျခင္း အရာမေျမာက္ေတာ့ဘဲ အက်င့္ပ်က္ မွ်စားေ၀စား အဆင့္သို႔ သက္ဆင္းသြားေတာ့သည္ကို ေတြ႕ရမည္ျဖစ္သည္။
မ်ားမၾကာေသးမီက သတင္းတစ္ပုဒ္တြင္ တ႐ုတ္အစိုးရက သူတို႔ႏိုင္ငံရွိ ေက်ာက္မီးေသြးစက္႐ံု ခုနစ္႐ံုကို ေဖာက္ခြဲၿဖိဳခ်သည့္ သတင္းအား ဖတ္ခြင့္ရခဲ့သည္။ ဒီတစ္ႀကိမ္တြင္ေတာ့ ျပန္သံုးမရေအာင္ ဖ်က္ဆီးလိုက္သည္ မွန္ေသာ္လည္း ယခင့္ယခင္ႏွစ္မ်ားကမူ ဖ်က္သိမ္းပစ္႐ံုသာ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ေက်ာက္မီးေသြးသံုး ဓာတ္အားေပးစက္႐ံု အမ်ားအျပားတို႔ကို အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားသို႔ “မွ်ေ၀” ေပးခဲ့ေၾကာင္း ေ၀ဖန္မႈမ်ားစြာ ရွိခဲ့သည္။ စာေရးသူတို႔ ႏိုင္ငံအႏွ႔ံသည္လည္း မီးခိုးျမဴမႈန္မ်ား “မွ်ေ၀ခံ” သည့္ ၿမိဳ႕နယ္ေဒသမ်ားအျဖစ္သို႔ ဘ၀ကူးေျပာင္းလာခဲ့ေလသည္။
အလုပ္ရွင္ အလုပ္သမား ျပႆနာ ေျဖရွင္းရာ၌ ေငြရွင္ႀကီးမ်ား ပိုင္ဆိုင္သည့္ လုပ္ငန္းႀကီးမ်ားသည္ အမ်ားအက်ိဳးရွိေစမည့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ျပဳလုပ္ျခင္း မရွိပါက ေအာက္ေျခအလုပ္သမား လူတန္းစားအတြက္ ျပႆနာ သာ ျဖစ္မည္ဟု ေဆြးေႏြးပြဲ တစ္ခုတြင္ အလုပ္သမား ကိုယ္စားလွယ္ ခံုသမာဓိေကာင္စီ အဖြဲ႕၀င္ တစ္ဦးက ေျပာၾကားေၾကာင္း သိရွိရသည္။ အလုပ္သမားအား သင့္တင့္မွ်တေသာ လုပ္ခလစာ ေပးရန္၊ သက္သာေခ်ာင္ခ်ိေရးကဲ့သို႔ေသာ ကိစၥရပ္မ်ားအား အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးရန္ စသည့္ အလုပ္သမား ရပိုင္ခြင့္တို႔ကို လုပ္ေဆာင္ေပးမွသာ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ၾကား တည့္မတ္မွန္ကန္သည့္ မွ်ေ၀ျခင္းဟု ေခၚဆိုႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ ယင္း၏ ဆန္႔က်င္ဘက္ ျဖစ္ေသာ “ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ျဖင့္ မွ်ေ၀ျခင္း”၊ သို႔မဟုတ္ အလုပ္သမားအေပၚ “ကုပ္ေသြးစုပ္ မွ်ေ၀ျခင္း” မ်ဳိးမွာ မလိုလား မရွိအပ္ေသာ မွ်ေ၀ျခင္းမ်ိဳးသာ ျဖစ္သည္။
မွ်ေ၀ရန္ ရည္ရြယ္စဥ္က ကုသိုလ္ကို မွ်ေ၀ရန္ ျဖစ္ေသာ္လည္း တကယ့္လက္ေတြ႕၌မူ အကုသိုလ္ကိုသာ တစ္ေထြးတစ္ပိုက္ မွ်ေ၀လိုက္ေသာ ျဖစ္စဥ္လည္း ရွိေသးသည္။ ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ ဆိုသလို ရပ္ကြက္လမ္းထဲသို႔ ေလာ္စပီကာ၊ ေဆာင္းေဘာက္စ္ႀကီးမ်ား တင္ေဆာင္ထားေသာ ကားႀကီးမ်ားႏွင့္တကြ ကခုန္ေဖ်ာ္ေျဖေရးအတြက္ လူငယ္ အမ်ားအျပားလည္း လုိက္ပါလာၾကရင္း ကုသိုလ္ျဖစ္ အလွဴခံသည့္ အဖြဲ႕မ်ား လာေလမစဲ ရွိခဲ့သည္။ ဘုရားေဟာႏွင့္ လားလားမွ် မဆိုင္၊ ဆန္႔က်င္သည့္ သ႐ုပ္ပ်က္ ကခုန္ျခင္းမ်ိဳးအတြက္ အစြမ္းကုန္ အသံက်ယ္ထားေသာ ေဆာင္းေဘာက္စ္မ်ားမွ အေနာက္တိုင္း ဒိုးဒိုးဒန္႔ဒန္႔ ေတးသီခ်င္းတို႔က ရင္ကို သိမ့္သိမ့္တုန္ေစသည္။ လိုတိုရွင္း ေျပာရလွ်င္ တကယ္ပင္ ကုသိုလ္ျဖစ္ရန္၊ ကုသိုလ္ရရွိရန္ဟူေသာ မွ်ေ၀ျခင္း ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ လာေရာက္သည္ပဲထားဦး တစ္ဖက္သား ရရွိလိုက္ျခင္းကေတာ့ “အကုသိုလ္” သာ ျဖစ္ေလေတာ့သည္။
တန္ျပန္အက်ိဳးေမွ်ာ္ကိုးျခင္း မရွိေသာ၊ မွန္မွန္ကန္ကန္ မွ်တစြာ မွ်ေ၀တတ္ေသာ သူကိုသာလွ်င္ လူဟုအမွန္စင္စစ္ ေခၚဆိုႏိုင္ေလသည္။
Writer:
တကၠသိုလ္မိုးဝါ
ကြ်န္ေတာ္သိ၊ကြ်န္ေတာ္တတ္၍ ေရးသားျခင္းမဟုတ္ပါခင္ဗ်ာ။ ကြ်န္ေတာ္ေလ့လာမိသမွ်ကို စာဖတ္သူမ်ားျပန္လည္ေလ့လာမိေစရန္ ျပန္လည္မွ်ေဝျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ့္ပို႕စ္တစ္ခုခ်င္းစီအတြက္ မူရင္းေရးသားသူမ်ားကို အထူးေက်းဇူးဥပကာရတင္ရွိပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ ေအာင္ျမင့္ျမတ္(Myanmar Youths) Ph-09256480246
Post a Comment