Header Ads

ေကာင္းမြန္ေသာေခတ္မီျခင္းျဖစ္ဖို႕



‘‘ကိုတိုးေရ၊ ကိုတိုး၊ ျမန္ျမန္ လာ။ နင့္ဖုန္းလာေနတယ္’’

ကြၽန္ေတာ့္နားထဲကို စူးစူး၀ါး ၀ါး၀င္လာသည့္ အိမ္နားက မိန္းမ တစ္ေယာက္၏ အသံေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ့္ေတြးလက္စတို႔ ျပတ္ ေတာက္သြားရ၏။ အသံ၏ စူး၀ါး မႈေၾကာင့္ မဟုတ္။ ‘ကိုတိုး’ဟု ေခၚလိုက္ေသာ အမည္ႏွင့္ ‘နင့္ဖုန္းလာေနတယ္’ဟူေသာ စကားသံ ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ့္ အိမ္နားက ကိုတိုးဟူေသာ ကေလးက ယခုမွရွိလွ (၁၀) ႏွစ္ေပါ့။ အတန္းက ယခုမွ ေလးတန္းေျဖထား၏။ လာမည့္ စာသင္ႏွစ္တြင္မွ အထက္တန္း ေက်ာင္းႀကီးေရာက္မည္။ ငါးတန္းေရာက္မည္။ သည္ အသက္၊ သည္အတန္းသာရွိေသးသည့္ ကေလး၊ မူလတန္းေက်ာင္း ကေတာင္ မထြက္ရေသးသည့္ ကေလးက ကိုယ္ပိုင္ဖုန္းႏွင့္။ ၿပီး ေတာ့ သူ႕ကို အေ၀းကေန ဖုန္း လွမ္းဆက္သည့္ သူကလည္း ရွိ ေသးသည္။ ဆိုေတာ့ ‘‘အင္း...ငါ တို႔ ေခ်ာင္ႀကိဳေခ်ာင္ၾကား ကား ေတာင္၀င္လို႔မရတဲ့ ရပ္ကြက္ထဲ က လူေတြေတာင္ ေခတ္မီကုန္ပါ ေပါ့လား’’ဟု ေတြးမိရင္းက မူလ ကြၽန္ေတာ့္ေတြးလက္စတို႔ ျပတ္ ေတာက္သြားရျခင္းျဖစ္ပါ၏။

ကြၽန္ေတာ္တို႔ လူမ်ဳိးသည္ မဟုတ္သည့္ဘက္မွာ ေခတ္မီ သည့္ေနရာတြင္ ကမၻာေပၚမွာ ဘယ္လူမ်ဳိးႏွင့္ မဆိုယွဥ္ႏိုင္သည္။ လြန္ခဲ့သည့္ ဆယ္ႏွစ္ေလာက္က ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေတာၿမိဳ႕ေလးမွာ ခရစ္သကၠရာဇ္ တစ္ႏွစ္ေျပာင္းခ်ိန္ညဥ့္သန္းေခါင္မွာ မူးမူး႐ူး႐ူးႏွင့္ ဟက္ပီးနယူးရီးယားဟု ၀ိုင္းေအာ္ သည့္ အသံေတြ မၾကားရေသး။ ယခုမူ ဟိုးပင္လယ္ကမ္းေျခက တံငါတဲကေလးေတြအထိေတာင္ ဟက္ပီးနယူးရီးယားကုန္ၾကေလၿပီ။ လြန္ခဲ့သည့္ ငါးႏွစ္က ဗယ္လင္ တိုင္းေဒးဆိုတာ ဘာမွန္းမသိခဲ့ သည့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ရပ္ကြက္က ေလးက ယခုႏွစ္မွာ ေခ်ာကလက္ ေတြလက္ေဆာင္ပို႔တတ္ၿပီ။ ဗယ္ လင္တိုင္းေဒး ဘယ္လိုျဖစ္လာ တယ္ဆိုတာ မသိေပမယ့္ အဲသည့္ေန႔မွာ ဘာလုပ္ရမယ္ဆိုတာကို ေတာ့ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ပဲ သိပစ္ လိုက္ၾက၏။

(၁၂) ႏွစ္၊ (၁၃) ႏွစ္အရြယ္ ဆိုင္ကယ္ကို ေျခေထာက္လို႔မမီေသးသည့္ သားျဖစ္သူကို ဖေအကိုယ္တိုင္ရပ္ကြက္ထဲပတ္ၿပီး ဆိုင္ကယ္စီးသင္ေပးသည္။ ေနာင္အရြယ္ေရာက္လာရင္ ဆိုင္ကယ္မစီးဘဲေနမွာ အလြန္ပဲ စိုးရိမ္ေနပံုရ၏။ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ႏွင့္ ဖုန္းသံုး တတ္တာ၊ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ၾကည့္ တတ္တာ၊ ဂိမ္းေဆာ့တတ္တာ၊ ဆိုင္ကယ္စီးတတ္တာ ဂုဏ္တစ္ ရပ္ဟု လူႀကီးမိဘတို႔ ထင္မွတ္ေန ပံုရသည္။ ခ်မ္းသာသည့္ မိဘက ဟန္းဆက္ေကာင္းေကာင္း၊ မရွိ မရွားမိဘကလည္း ေစ်းႏႈန္းအ သင့္အတင့္ရွိသည့္ ဟန္းဆက္မ်ားကို ေက်ာင္းမေနရေသးသည့္ သားသမီးမ်ားကို ၀ယ္ေပးထားလိုက္၏။ အပ်င္းေျပဂိမ္းေဆာ့ဖို႔။ ေနာက္ေတာ့ ဆင္းမ္ကတ္ေတြက လည္း ေစ်းေပါေတာ့ ၀ယ္ထည့္ေပးလိုက္၏။ တခ်ဳိ႕မိဘမ်ား ဆိုလွ်င္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ပါ ဖြင့္ေပးထားလိုက္ေသးသည္။ သည္ေတာ့ ကေလးက ေက်ာင္းမေရာက္ခင္ ကတည္းက ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္၊ ဂိမ္း၊ ဗိုက္ဘာအကုန္ကြၽမ္းက်င္အဆင့္ ေရာက္ေနၿပီ။ ေက်ာင္းစာအုပ္ထဲ က ႐ုပ္ပံုေတြ၊ စာေတြက ထိုက ေလးငယ္အတြက္ စိတ္၀င္စား ဖြယ္မဟုတ္ပါေလေတာ့။

 အသိပညာ ေရခ်ိန္နိမ့္က် လာသည့္အခါ အတုႏွင့္ အစစ္ခြဲ ျခားမသိၾကေတာ့ေပ။ တန္ဖိုးအ တုကို တန္ဖိုးအစစ္ထင္မွတ္တတ္ ၾကသည္။ အသိပညာထက္ ႐ုပ္ ၀တၳဳပစၥည္းမ်ားကိုသာ ပို၍ တန္ ဖိုးထားလာၾက၏။ သူ႕အသက္ အရြယ္၊ သူ႕အတန္းႏွင့္ သိသင့္ သိထိုက္သည့္ကိစၥမ်ဳိးက်ေတာ့ အ ထက္တန္းေက်ာင္းသားအမ်ားစု က ေလာကဓံတရားလိုရင္းႏွီးၿပီး သား စကားလံုးကိုပင္ အေရအ တြက္ ရွစ္ပါးဟု မေျပာႏိုင္ၾကပါ ေပ။ သို႔ေသာ္ ဆယ္ေလးငါးႏွစ္ အရြယ္ေတြမသိသင့္၊ မသိအပ္သည့္ ညစ္ညမ္း႐ုပ္ရွင္ေတြ၊ ဗီဒီယိုေတြ သူတို႔ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ၾကည့္ဖူးထားၾကၿပီ။ သူတို႔ဖုန္းအ ခ်င္းခ်င္းပို႔တတ္ေနၾကၿပီ။ မူးယစ္ေဆးေတြ၊ စိတ္ႂကြေဆးေတြအ ေၾကာင္းၾကားဖူးနား၀ရွိေနၾကၿပီ။ တခ်ဳိ႕စမ္းၾကည့္ဖူးၾကၿပီ။

ဤျပႆနာမ်ား၏ အဓိက တရားခံမွာ ကေလးေတြမဟုတ္။ လူႀကီးေတြျဖစ္၏။ ငယ္ငယ္ရြယ္ ရြယ္ႏွင့္ ဖုန္းအသံုးျပဳတတ္တာ၊ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ၾကည့္တတ္တာ၊ ဗိုက္ဘာသံုးတတ္တာ ေခတ္မီသည္ ထင္ၿပီး သင္ေပးလိုက္သည္။ ေကာင္းက်ဳိး၊ ဆိုးျပစ္ကိုေတာ့ သူ တို႔ကိုယ္တိုင္လည္း မသိ။ သူတို႔ ကိုယ္တိုင္လည္း ကြၽမ္းကြၽမ္းက်င္ က်င္တတ္တာမဟုတ္။ တတ္သ ေလာက္ကေလးႏွင့္ လူၾကားထဲ ႂကြားရ႐ုံ သင္ေပးလိုက္ျခင္းျဖစ္ ၏။ ၿပီးေတာ့ လူႀကီးျဖစ္သည့္ သူတို႔က တတ္သေလာက္ေနရာမွာ ရပ္သြားသည္။ ကေလးက အရြယ္ရလာေလ ပိုကြၽမ္းက်င္လာေလ ျဖစ္လာ၏။ ေနာက္ဆံုးမွာ သင္ ေပးလိုက္သည့္ လူႀကီးေတြကိုယ္ တိုင္မသိသည့္ နည္းလမ္းေတြကို အသံုးျပဳၿပီး ေက်ာင္းေျပးတာ ေတြ၊ သမီးရည္းစားခ်ိန္းေတြ႕တာ ေတြ၊ ညစ္ညမ္းပံုေတြၾကည့္တတ္ တာေတြ ျဖစ္ကုန္ေတာ့မွ မိသားစု ေတြ ဆူဆူပူပူျဖစ္ကုန္ၿပီး ဖုန္းျပန္ သိမ္းတာေတြ ဘာေတြလုပ္ၾက ေတာ့၏။

တကယ္ဆိုလွ်င္ ‘လက္ဦး ဆရာ မည္ထိုက္စြာ ပုဗၺာစရိယ မိႏွင့္ ဖ’ ဟူေသာ ဆို႐ိုးစကားႏွင့္ အညီ သားသမီးတို႔၏ အဦးအစ ဆရာသည္ မိဘျဖစ္၏။ ငယ္စဥ္ ကေလးဘ၀ မိဘ၏ သြန္သင္ဆံုးမလမ္းၫႊန္မႈသည္ လြန္စြာအေရး ႀကီးပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ သားသမီးမ်ားကို အေကာင္းအဆိုး၊ အက်ဳိးအျပစ္ခြဲျခား သိျမင္ႏုိင္ေသာ ဉာဏ္အေျမာ္အျမင္ႏွင့္ ျပည့္စံုရန္ စာဖတ္၀ါသနာပါေအာင္ ပ်ဳိးေထာင္သင့္ပါသည္။ သားသမီးမ်ား စာဖတ္၀ါသနာပါရန္ မိဘမ်ားစာဖတ္ဖို႔လိုပါသည္။ စာမဖတ္ေသာ မိဘတို႔၏ သားသမီး အမ်ားစု စာဖတ္၀ါသနာ မပါၾကပါ။ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္းေရာက္၍ စာဖတ္ေသာ ဆရာေကာင္း၊ သမားေကာင္းႏွင့္ ေတြ႕သူအနည္းငယ္မွ်ေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားသာ ငယ္ငယ္က စာဖတ္၀ါသနာမပါခဲ့ေသာ္လည္း ေနာင္စာဖတ္ ၀ါသနာ ပါသြားသည္ကို ေတြ႕ဖူးပါသည္။

ယေန႔ေခတ္သည္ အသစ္အ သစ္ေသာ ႐ုပ္၀တၳဳပစၥည္းမ်ား၊ နည္းပညာမ်ားျဖင့္ ေန႔စဥ္ထိေတြ႕ ေနရ၏။ ထို႐ုပ္၀တၳဳပစၥည္းမ်ား၊ နည္းပညာမ်ားတြင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လူမ်ဳိး၏ ဓေလ့စ႐ိုက္ႏွင့္ ကိုက္ညီ တာလည္း ပါသည္၊ မကိုက္ညီ တာလည္း ပါသည္။ လူတစ္ဦး ခ်င္းစီ၏ ဘ၀ကို ေကာင္းက်ဳိးေပး ႏိုင္တာလည္း ပါသည္။ ဆိုးက်ဳိး ေပးႏိုင္တာလည္း ပါသည္။ ဘယ္ ဟာကေတာ့ ေကာင္းက်ဳိးေပးႏိုင္ သည္၊  ဘယ္ဟာကေတာ့ ဆိုးက်ဳိးေပးႏိုင္သည္စသည္ျဖင့္ ခြဲျခားႏိုင္ ေသာ အသိပညာဉာဏ္အျမင္ရွိဖို႔ လိုသည္။

 သို႔ေသာ္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လူ မ်ဳိးအမ်ားစုက စာဖတ္ေသာ အ ေလ့အထအားနည္းရကား ေကာင္းမွန္းလည္းမသိ၊ ဆိုးမွန္းလည္း မသိ။ သူမ်ားေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ဆို လိုက္ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္လိုက္ၾကသည္။ သူ မ်ားအင္တာနက္ဆိုလိုက္အင္ တာနက္လိုက္ၾကသည္။ သူမ်ား ဗိုက္ဘာဆို လိုက္ဗိုက္ဘာလိုက္ၾက သည္။

  ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေတြ အင္တာ နက္ေတြမွာ ေကာင္းတာေတြ အမ်ားႀကီး ပါသည္။ ကမၻာအႏွံ႔က ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ သတင္းမ်ဳိးစံုကို သတင္းရင္းျမစ္ခုိင္မာေသာ သ တင္းဌာနႀကီးေတြ၏ ၀က္ဘ္ဆိုက္ေတြမွာ၊ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္အေကာင့္ ေတြမွာ၊ ၀င္ဖတ္၍ ရသည္။ နာမည္ေက်ာ္စာေရးဆရာႀကီးမ်ား၏ နာ မည္ႀကီးစာအုပ္မ်ားကို အင္တာ နက္ေပၚကေန ေဒါင္းလုတ္ရယူၿပီး အလြယ္တကူဖတ္ႏိုင္သည္။

ကြန္ပ်ဴတာျပင္နည္း၊ ဖုန္း ျပင္နည္းကစၿပီး ဟင္းခ်က္နည္း အဆံုး အတတ္ပညာမ်ဳိးစံုကို အင္ တာနက္ေပၚမွာ သင္ႏုိင္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လူမ်ဳိးက အဲသလိုေကာင္းက်ဳိးရမည့္ ကိစၥ မ်ားကို ယူႏိုင္ဖို႔၊ ကိုယ့္အသိပညာ ကိုယ့္ခံအားကို ျမႇင့္တင္ဖို႔ မႀကိဳး စား။ ကိုယ့္ရဲ႕အသိပညာကိုယ့္ခံ အားနည္းနည္းကေလးႏွင့္ ရသ ေလာက္ကိုသာယူေတာ့ ေခတ္ ေပၚ႐ုပ္၀တၳဳပစၥည္းေတြ၊ နည္း ပညာေတြဆီက ကြၽန္ေတာ္တို႔ဘာ ေတြ ရလိုက္ပါသနည္း။ အိမ္ ေထာင္ေရးေဖာက္ျပန္မႈေတြ၊ ႐ိုင္း ႐ိုင္းစိုင္းစိုင္းဆဲတာဆိုတာေတြ၊ လူမ်ဳိးေရး၊ ဘာသာေရး၊ ေသြးထိုး လႈံ႕ေဆာ္တာေတြ၊ ငယ္ငယ္ရြယ္ ရြယ္ႏွင့္ ဖိုမကိစၥကြၽမ္းက်င္အဆင့္ ေရာက္ကုန္တာေတြ စသည့္ကိုယ္ ႏွင့္ ကိုယ့္ႏိုင္ငံ ကိုယ့္လူမ်ဳိး၏ ပံုရိပ္ညစ္ေထးေစမည့္ ကိစၥဆိုးမ်ားသာ ရလိုက္ၾကပါသည္။

 ဆရာေမာင္သစ္ဆင္းက သင့္ဘ၀မဂၢဇင္းမွာ ‘သူတို႔ကိုယ္တို႔အခ်ိန္ဓေလ့’ ဟူေသာ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ ေရးဖူးပါသည္။ ယင္း ေဆာင္းပါးတစ္ေနရာတြင္ ‘‘ကြၽန္ ေတာ္တို႔ လူမ်ဳိးက အဂၤလိပ္လက္ ေအာက္ ႏွစ္တစ္ရာေက်ာ္ေနခဲ့ရ ေပမယ့္ အဂၤလိပ္ေတြ စည္းကမ္း ေကာင္းတာ၊ အဂၤလိပ္ေတြအခ်ိန္ ေလးစားတာ၊ အဂၤလိပ္ေတြကတိ တည္တာ စတဲ့ေကာင္းတာေတြ  ဘာတစ္ခုမွ မရလိုက္ဘူး။ အဂၤလိပ္ ဘိန္းစားေတြ ဘိန္း႐ွဴတာ၊ အဂၤလိပ္ဖဲသမားေတြ ေလာင္းကစားလုပ္တာ၊ ျမင္းေလာင္းတာ အဲဒါေတြက်ေတာ့ အကုန္ရလိုက္ တယ္’’ဟု ေရးဖူးပါသည္။ ကိုယ့္ အသိဉာဏ္ ရွိသေလာက္သာရ ျခင္းျဖစ္ပါ၏။

ေခတ္ေပၚ ႐ုပ္၀တၳဳပစၥည္း မ်ား၊ ေခတ္ေပၚနည္းပညာမ်ားျဖင့္ ေကာင္းသည့္ကိစၥမ်ား၌ ေခတ္မီ ဖို႔ဆိုလွ်င္ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ အသိ ပညာကိုယ္ခံအားမ်ားေကာင္းဖို႔ လိုပါသည္။ သို႔မွသာ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ မ်ဳိးဆက္ျဖစ္ေသာ သားသမီး မ်ားကို မွန္ကန္ေကာင္းမြန္ေသာ ေခတ္မီျခင္းမ်ားဆီသို႔ စနစ္တက် သြန္သင္လမ္းျပေပးႏိုင္မည္ ျဖစ္ ပါသည္။

  အသိပညာ ကိုယ္ခံအား ေကာင္းရန္ စာဖတ္ၾကရပါမည္။ စာဖတ္သည့္ အေလ့အက်င့္ ေကာင္းကို ေနာင္မ်ဳိးဆက္မ်ား အဆက္ဆက္တိုင္ စြဲစြဲၿမဲၿမဲပါသြား ေအာင္ ပ်ဳိးေထာင္ၾကရပါမည္။ စာဖတ္ျခင္းျဖင့္ အသိပညာကိုယ္ ခံအားေကာင္းၾကပါလွ်င္ ကြၽန္ ေတာ္တို႔ လူမ်ဳိးသည္ ေကာင္း ေသာ ေခတ္မီျခင္းျဖင့္ ေခတ္မီ ေသာ လူမ်ဳိးျဖစ္လာမည္မွာ ေျမ ႀကီးလက္ခတ္မလြဲေသခ်ာလွပါ သတည္း။    ။



Ref-7Daydaily
ေအာင္ျမင့္ျမတ္(Myanmar Youths)



ကြ်န္ေတာ္တင္သမွ်ပို႕စ္ေတြကို သင့္Android ဖုန္းထဲကေန အလြယ္တကူ ေစာင့္ေမွ်ာ္ဖတ္ရႈခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ျမန္မာလူငယ္သတင္းစံု မိုဘိုင္းAPK ေလးကို   ဒီေနရာကိုႏွိပ္ ျပီး ဖုန္းမွာထည့္သြင္းဖတ္ရႈနိုင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။



မိဘမဲ႕ေဂဟာမ်ား၊ပရဟိတစာသင္ေက်ာင္းမ်ားကို လွဴဒါန္း ေပးရန္အတြက္ ျမန္မာလူငယ္ပရဟိတ အသင္း ကို လွဴဒါန္းလိုပါက ဖုန္းနံပါတ္ 09256480246 သို႕ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းနိုင္ပါသည္ခင္ဗ်ာ။


No comments